رئیس پلیس فتا گلستان:

مراقب اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی باشید

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: کاربران فضای مجازی باید از اطلاعات شخصی و خصوصی خود با دقت مراقبت و محافظت کنند تا این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری  ساجد خبر، سرهنگ ابراهیم پرسا  اظهارکرد: کاربران فضای مجازی باید از اطلاعات شخصی و خصوصی خود، با دقت مراقبت و محافظت کنند تا این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی گفت: علت وقوع بسیاری از پرونده های مربوط به حوزه سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی، ناشی از نداشتن اطلاعات کافی در حوزه امنیت، نگهداری و حفظ اطلاعات است.

پرسا افزود: باید از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی رایانه هایی که با آنها مستقیماً به اینترنت متصل می شوید خودداری کرده و سعی کنید برای ذخیره سازی اطلاعات از لوح های فشرده و هاردهای اکسترنال که در آنها تکنولوژی های رمزکننده بکاربرده شده، استفاده کنید.

رئیس پلیس فتا استان گلستان یادآور شد: جهت تعمیر رایانه خود به افراد قابل اعتماد و نمایندگی های مجاز مراجعه کنید و تا حد ممکن در هنگام تعمیر و یا نصب هرگونه برنامه توسط مراکز تعمیر درکنار رایانه خود حضور داشته باشید و اطلاعات خصوصی و مهم خود مثل اطلاعات مربوط به حساب های بانکی و غیره را بر روی رایانه ذخیره نکنید.

وی تصریح کرد: اطلاعات و تصاویری که نشان‌دهنده هویت شما است، به هیچ عنوان به اشتراک نگذارید و از بازکردن ایمیل ها، تصاویر و فایل هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند خودداری کنید و همچنین قبل از اینکه محتوایی را در فضای وب به اشتراک بگذارید و یا با فشار کلید اینتر ارسال کنید خوب فکر کنید که آیا حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر.

پرسا توصیه کرد: در جهت استفاده از اینترنت و فضای مجازی با برنامه عمل کنید و بی هدف اقدام به بازکردن لینک ها و صفحات نکنید و بدانید که فضای مجازی حریم امن و خصوصی شما نبوده و افراد فرصت طلب و کلاهبردار هم از این فضا و فرصت به دست آمده غافل نشده و به دنبال دریافت اطلاعات شخصی و بانکی شما و سوء استفاده از آن هستند.