تزریق واکسن پاکبانان علی‌آباد به مدیران و دیگر اتفاقات هفته قبل گلستان

پیگیری و عزل مسوولان خاطی در موضوع تزریق واکسن پاکبانان علی‌آبادکتول به مدیران شهرداری، کسب ۲ پیروزی شهرداری گرگان در فینال لیگ برتر بسکتبال، توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی توسط نیکوکار گنبدی و ثبت ۱۰ تپه فرهنگی تاریخی در فهرست آثار ملی از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایرنا، استاندار گلستان با اشاره به تصویب افزایش قیمت گندم از ۴۰ به ۵۰ هزار ریال گفت که این تصمیم دولت، نماد عملی و گام مثبت دولت در حمایت از تولید داخلی است.

هادی حق شناس اظهار داشت: با این مصوبه دولت شاهد افزایش رغبت کشاورزان برای تحویل گندم مازاد مصرفی به شرکت های دولتی خواهیم بود و استفاده از گندم به عنوان علوفه دام تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

**

کیانوش دیلمی رییس گروه امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت که با هدف شناسایی ناهنجاری‌های قامتی زنان روستایی، پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از آن و درمان ناهنجاری‌ها از طریق ورزش، طرح سنجش اصلاح ساختار قامتی ۴۱ هزار و ۳۰۰ زن ساکن ۱۰۱ روستای استان اجرا شد.

**

با تصمیم و تصویب اعضای شورای اسلامی شهرگنبدکاووس “طاهر قره‌داشلی” از بین چهار گزینه پیشنهادی به عنوان نفر اول کادر فنی این تیم در فصل آینده لیگ برتر والیبال کشور انتخاب شد.

**

فصل کوچ بهاره عشایر کُرد استان‌های خراسان شمالی و رضوی از مراتع مناطق شرقی گلستان با تاخیر یک ماهه به سبب وجود برف در ارتفاعات مناطق ییلاقی زادگاهشان، با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ستاد مقابله با کرونا آغاز شد.

**

طبرسا مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت که در پایان مهلت نام‌نویسی اشخاص حقیقی برای شرکت در انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت ، ۶۰ نفر از سهام‌داران این استان ثبت نام کردند.

**

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار گلستان مراتب ثبت ملی ۱۰ تپه فرهنگی تاریخی و یک اثر میراث صنعتی را ابلاغ کرد.

**

ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله گفت که پانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت امسال به میزبانی روستای صوفیان این شهرستان برگزار می‌شود.

**

تیم بسکتبال شهرداری گرگان موفق به کسب ۲ برد و تحمل یک شکست در  مسابقه فینال پنجگانه لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور مقابل مهرام تهران شد.

این تیم در صورت کسب یک برد دیگر قهرمان لیگ بسکتبال کشور می شود .

**

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت که امسال ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو برای تامین بخشی از نیاز مراکز پرورش این آبزی در گلستان تکثیر می‌شود.

محمود سقلی بیان کرد: ظرفیت تولید و پرورش بچه میگو در گلستان بیش از ۵۰ میلیون قطعه است اما بروز بیماری ویروسی لکه سفید طی ۲ سال اخیر بخشی از ظرفیت کارگاه تکثیر بچه میگوی گمیشان را غیرفعال کرد.

**

به دلیل تزریق غیرقانونی واکسن کرونای پاکبانان علی آباد کتول به برخی از مدیران شهرداری رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برکنار شد.

طبق برنامه قرار بود واکسن کرونا به ۲۴ نفر از پاکبانان علی آباد تزریق شود که به دلیل حضور نیافتن تعدادی از آن‌ها، چهار واکسن به پیمانکار و سه نفر دیگر از پرسنل خدمات شهری شهرداری تزریق شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی‌آباد به دلیل تزریق غیرقانونی واکسن کرونای پاکبانان این شهر به برخی از مدیران شهرداری برکنار شد.

ناهید جعفری اظهار داشت: پس از بررسی به عمل آمده، کوتاهی رییس شبکه بهداشت علی آباد قطعی تشخیص داده شد.

**

تعدادی از فعالان تشکل‌های محیط زیستی بندرترکمن به همراه امام جمعه و برخی مسوولان این شهرستان به مناسبت دوم اردیبهشت روز زمین پاک و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بخشی از سواحل خزر را پاک‌سازی و زباله‌های آن را جمع‌آوری کردند.

**

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت که طرح حفاظت هوشمند از پارک ملی گلستان با هزینه ای بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در آستانه بهره برداری بوده و زیرساخت های موردنیاز سخت افزاری و نصب تجهیزاتی مانند دوربین نظارتی آن کامل شده است.

محمد احمدی ادامه داد: اکنون چهار دوربین نظارتی در پارک ملی گلستان نصب و به شبکه مخابرات متصل شده که هر کدام از این دوربین ها امکان رصد منطقه را تا شعاع پنج کیلومتری دارند.

**

محمد شهرکی نیکوکار گنبدی ۱۶ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی چهار میلیون ریال تهیه و راهی خانه نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در همه مناطق گلستان کرد.