۱۵ دستگاه ماینر در کلاله کشف شد

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گلستان از کشف و جمع آوری ۱۵ دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) غیرمجاز در سطح شهرستان کلاله خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از مهر، بهرام قائمی ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در مانور اولین اقدام فراگیر سال ۱۴۰۰ با محوریت شناسایی برق های غیر مجاز و بیت کوئین، آچارکشی و رفع اتصالات سست و تعدیل روشنایی معابر، طی بازرسی صورت گرفته در شهرستان کلاله ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شد.

وی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را از جمله عوامل افزایش مصرف برق اعلام کرد و گفت: با کشفیات امروز به تعداد ماینرهای ضبط شده در سطح استان افزوده شد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق گلستان، اضافه کرد: توسعه نقاط مانوری، رفع اشکال فیدرهای پر عارضه از جمله اقدامات انجام شده در این مانور به شمار می‌رود.

قائمی بیان کرد: طی این مانور یک روزه ۱۴۸ اکیپ کار با ۳۰۴ نفر و در قالب دو هزار و ۱۳۲ نفر ساعت در سطح استان فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی کلاله هم در این خصوص گفت: در پی کسب خبر مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط شخصی در شهر کلاله بلافاصله ماموران پلیس آگاهی به همراهی ماموران اداره برق به محل عزیمت کردند.

سرهنگ سید خلیل هاشمی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و با همکاری ماموران اداره برق شهرستان از محل مورد نظر بازرسی که تعداد ۱۵ دستگاه ماینر کشف شد.

وی گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش این تعداد ماینر بیش از سه میلیارد ریال برآورد شده است.

هاشمی با تاکید بر مقابله پلیس با قانون شکنان تصریح کرد: در این عملیات یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.