پرداخت حدود ۶ میلیارد تومان به کارآفرینان مشاغل خرد

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال ۹۹ به کارآفرینان ۴۲۵ طرح مشاغل خرد و خانگی، ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش ساجد خبر، بی باک، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: در سال گذشته به ۷ هزار و ۹۰۵ طرح بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

او در مورد طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: ۱۴۰ کارآفرین که ۲۴۵ کارورز فارغ التحصیل دانشگاهی جذب کردند از تسهیلات این طرح برخوردار شدند.

بی باک گفت: در طرح پرداخت یارانه دستمزد ۲۵۶ کارآفرین که ۹۶۰ نفر نیروی کار جدید جذب کردند از این طرح بهره‌مند شدند (یارانه دستمزد وجهی است که دولت به صورت ماهانه، بابت بخشی از دستمزد نیروی کار که شغل اولی هستند به منظورحمایت ازکار وسرمایه انسانی به عنوان یارانه به کارفرمای واجد شرایط، پرداخت می‌کند)

او گفت: همچنین در طرح مشوق بیمه کارفرمایی ۱۲۴ کارآفرین با جذب ۲۱۴ نفر نیروی کار در این طرح قرار گرفتند.

بی باک گفت: ۴۲۵ طرح مشاغل خرد و خانگی در قالب مشاغل مستقل یا پشتیبان، ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

او گفت:در حوزه کسب و کار‌های روستایی و عشایری از سال ۹۷ تاکنون به ۶ هزار و ۸۸ طرح، با فرصت شغلی برای بیش از ۸ هزار نفر، ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

او در مورد محور‌های اصلی فعالیت‌های حوزه کارآفرینی این اداره کل در سال ۱۴۰۰ گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه استارت آپ‌های مدرن ازطریق مشاوره، خدمات فنی و آموزشی، تأمین فضای کاری، تأمین مالی و تجاری سازی است.

او ادامه داد: همچنین راه اندازی مراکز مشاوره و کافه کارآفرینی جدید در استان، ایجاد مرکز پرورش و تربیت نیروی خلاق و نوآور با همکاری پارک علم و فناوری از برنامه‌های دیگر در سال جاری است.

بی باک افزود: اخذ مجوز نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری مختص صنایع کوچک برای حمایت از صنایع نوپا به انجمن صنفی مراکز مشاوره کارآفرینی استان، تقویت تعامل و گفتگوی صحیح بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی استان نیز جزو برنامه امسال است.

افزایش مشارکت اقتصادی بانوان در حوزه مشاغل خانگی، توسعه بازار‌های مجازی و فیزیکی برای حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی، شبکه سازی در حوزه گیاهان دارویی، صنایع دستی و مشاغل خانگی و حمایت از برنامه‌های حوزه آی تی از اقدامات سال جاری، خواهد بود.

۳ اردبهشت ماه روز ملی کارآفرینی نامگذاری شده است.