تمهیدات کتابخانه های گلستان برای روزهای کرونایی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان گفت: برای آنکه کتابخوانی در روز‌های کرونایی تعطیل نشود نشست نویسندگان و کتابخوان‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، میرزاعلی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: کتابخانه‌ها در شهر‌های قرمز کرونایی تعطیل است، اما از طریق فضای مجازی نشست‌هایی با حضور نویسندگان و کتابخوان‌ها برگزار می‌شود و محتوای تولید شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

میرزاعلی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اگر وضعیت شهرستان‌ها قرمز نباشد افراد می‌توانند با تلفن‌هایی که کتابداران اعلام کردند تماس بگیرند و کتاب مورد نظر خود را سفارش دهند.

او افزود: کتاب مورد نظر در سامانه ثبت و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جلوی درب منزل تحویل داده می‌شود.

میرزاعلی گفت: در حال حاضر شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند با یک سوم جمعیت و شهرستان‌های با وضعیت زرد، با ۵۰ درصد جمعیت مشغول فعالیت هستند.

او افزود: اکنون گمیشان و مراوتپه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها ۳۰ درصد از ظرفیت سالن مطالعه استفاده می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان بیان اینکه در روز‌های کرونایی آمار عضویت، مطالعه، تحویل و امانت با کاهش مواجه است، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد عضویت در گلستان بیش از ۵۰ هزار نفر بود، اما اکنون به ۴۰ هزار نفر رسید.

استان گلستان دارای ۶۵ کتابخانه شهری و روستایی و هفت هزار جلد کتاب است.