معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس :

گنبدکاووس جزو ۱۰ شهرستان برتر کشور در زمینه ساخت و ساز مدارس است

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت :گنبدکاووس جزو ۱۰ شهرستان برتر کشور در زمینه ساخت و ساز مدارس است و سال گذشته ۱۲ فضای آموزشی در این شهرستان ساخته شد و هم اینک نیز ۲۶ واحد آموزشی جدید با مشارکت خیران در حال ساخت است.

به گزارش  خبرنگار ساجد خبر، کمال الدین نظرنژاد روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهار کرد: با توجه به اهمیت آموزش مجازی دانش آموزان در شرایط کرونایی، اداره کل آموزش و پرورش گلستان تاکنون ۹۶ دستگاه تبلت در اختیار مدیران مدارس شهرستان برای توزیع میان دانش آموزان نیازمند قرار داده است.

وی ادامه داد: ۳۵ دستگاه تبلت دیگر نیز در چند روز آینده میان دانش آموزان نیازمند چهار مدرسه استثنایی گنبدکاووس توزیع می‌شود و علاوه بر این خیران نیز به صورت خودجوش تعدادی تبلت خریداری و در اختیار مدیران مدارس مختلف شهرستان قرار دادند .

نظر نژاد افزود: مشارکت شهرداری برای ساماندهی وضعیت پیست دوومیدانی ورزشگاه شهید نوعی برای استفاده دانش‌آموزان و مردم، بررسی وضعیت ۲ مدرسه در شرف خلع ید توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، توسعه کمّی مدارس هیات امنایی و تخصیص فضاهای آموزشی در شهرک‌های تازه تاسیس، دستورکار نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس بود که توسط اعضای حاضر در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در رابطه با افزایش شهریه مدارس هیات امنایی این شهرستان هم گفت: شهریه ۱۱ مدرسه هیات امنایی این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ باتوجه به شرایط کرونایی جامعه و مشکلات اقتصادی مردم در مقایسه با سال تحصیلی جاری افزایش پیدا نمی‌کند.

نظرنژاد با اشاره به افزایش سالانه ۱۵ درصدی شهریه مدارس هیات امنایی، بیان کرد: امسال با نظر آموزش و پرورش افزایش شهریه نداریم و والدین برای ثبت نام در این مدارس می‌توانند مبلغ شهریه سال گذشته را پرداخت کنند.