استاندار گلستان:

تولید گندم گلستان از یک میلیون تن فراتر می رود

استاندار گلستان با بیان این که تولید گندم استان از یک میلیون تن فراتر می رود، گفت: تا پایان تیر ماه نباید محصول گندم از گلستان خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر،هادی حق شناس در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان اظهارکرد: قیمت خرید تضمیمی در سال جاری برای کلزا ۱۱ هزار تومان و گندم پنج هزار تومان خواهد بود و از ۸ خرداد تا ۵ تیر اوج خرید محصولات کشاورزی در ۱۲۰ نقطه برای گندم و ۴۲ نقطه برای کلزا است.

وی افزود: پیش بینی می شود یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم، ۷۸ هزار تن کلزا، ۷۳ هزار تن جو و ۱۹۳ هزار تن چغندر تولید در استان تولید شود.

استاندار گلستان با اشاره به نزدیک شدن فصل خرید محصولات کشاورزی در استان اضافه کرد: تا پایان تیر ماه نباید گندم از استان خارج شود و تنها این اقدام پیش از این زمان از طریق مکاتبه مدیر کل غله استان میسر خواهد بود.

حق شناس گفت: بانک عامل با همکاری جهاد کشاورزی و غله برای جلوگیری از ایجاد صف در ۳۸ شعبه خود از کشاورزان بخواهد استفاده از خدمات الکترونیک را به دریافت خدمات حضوری ترجیح دهند.

وی ادامه داد: کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از برداشت خودداری کنند و البته با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

حق شناس بیان کرد: تا زمانی که کارخانجات و سیلوهای استان ظرفیت پذیرش گندم را دارند نباید اجازه خروج محصول از استان داده شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: با توجه به ازدحام احتمالی جمعیت در مراکز خرید محصولات کشاورزی رعایت دستورالعمل های بهداشتی الزامی است.

حق شناس گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم دو برابر سال پیش اعلام شده است که امیدواریم موجب حمایت از کشاورزان شود.

وی تاکید کرد: با همکاری پلیس اقتصادی با اخلال گران بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی برخورد می شود.