امسال شهریه مدارس هیات امنایی گنبدکاووس افزایش نمی‌یابد

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که شهریه ۱۱ مدرسه هیات امنایی این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ باتوجه به شرایط کرونایی جامعه و مشکلات اقتصادی مردم در مقایسه با سال تحصیلی جاری افزایش پیدا نمی‌کند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایرنا، کمال الدین نظرنژاد روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به افزایش سالانه ۱۵ درصدی شهریه مدارس هیات امنایی، اظهارداشت: امسال با نظر آموزش و پرورش افزایش شهریه نداریم و والدین برای ثبت نام در این مدارس می‌توانند مبلغ شهریه سال گذشته را پرداخت کنند.

طبق اعلام آموزش و پرورش گنبدکاووس، شهریه مقطع ابتدایی مدارس هیات امنایی شهرستان درسال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و مقاطع متوسط اول و دوم نیز به ترتیب چهار میلیون و ۵۰۰ و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود.

نظرنژاد از قرار گرفتن گنبدکاووس جزو ۱۰ شهرستان برتر کشور در زمینه ساخت و ساز مدارس خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۲ فضای آموزشی در این شهرستان ساخته شد و هم اینک نیز ۲۶ واحد آموزشی جدید با مشارکت خیران در حال ساخت است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: با توجه به اهمیت آموزش مجازی دانش آموزان در شرایط کرونایی، اداره کل آموزش و پرورش گلستان تاکنون ۹۶ دستگاه تبلت در اختیار مدیران مدارس شهرستان برای توزیع میان دانش آموزان نیازمند قرار داده است.

وی ادامه داد: ۳۵ دستگاه تبلت دیگر نیز در چند روز آینده میان دانش آموزان نیازمند چهار مدرسه استثنایی گنبدکاووس توزیع می‌شود و علاوه بر این خیران نیز به صورت خودجوش تعدادی تبلت خریداری و در اختیار مدیران مدارس مختلف شهرستان قرار دادند.

مشارکت شهرداری برای ساماندهی وضعیت پیست دوومیدانی ورزشگاه شهید نوعی برای استفاده دانش‌آموزان و مردم، بررسی وضعیت ۲  مدرسه در شرف خلع ید توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، توسعه کمّی مدارس هیات امنایی و تخصیص فضاهای آموزشی در شهرک‌های تازه تاسیس، دستورکار نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس بود که توسط اعضای حاضر در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: این شهرستان در زمینه مشارکت نیکوکاران برای ساخت فضاهای آموزشی رتبه خوبی دارد که با این همکاری‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات آموزشی مناطق شهری و روستایی برطرف شد.

عبدالقدیر کریمی اظهارداشت: با مشارکت شهرداری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش پیست دوومیدانی ورزشگاه شهید نوعی گنبدکاووس برای استفاده مردم ساماندهی می‌شود و مشکل خلع ید بخشی از مساحت مدرسه چهارده معصوم(ع) این شهر نیز با همکاری شهرداری برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تخصیص فضاهای آموزشی در شهرک‌های تازه تاسیس، گفت: پیگیری لازم برای در نظر گرفتن فضای آموزشی هنگام صدور مجوز ساخت و ساز شهرک‌ها انجام خواهد شد تا دیگر مساله کمبود فضای آموزشی در شهرک بهارستان، تکرار نشود.

افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز در ۵۱۰ آموزشگاه شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس تحصیل می‌کنند.