نیکوکار گنبدی ۱۶ هزار بسته معیشتی راهی خانه نیازمندان گلستان کرد

محمد شهرکی نیکوکار گنبدی ۱۶ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی سه میلیون ریال تهیه و راهی خانه نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در همه مناطق گلستان کرد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایرنا، در مراسم ارسال این کمک‌های مومنانه که امروز چهارشنبه برگزار شد، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: دستگیری و کمک به نیازمندان از آموزه‌های دین مبین اسلام است و اجر و ثواب بالایی نزد خداوند متعال دارد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد باتاکید برضرورت همراهی بیشتر نیکوکاران و اغنیا برای دستگیری از نیازمندان در شرایط سخت اقتصادی جامعه، افزود: گنبدکاووس مهد وحدت و برادری بین شیعه و اهل سنت است و برادران و خواهران دینی این منطقه در کمال آرامش و محبت زندگی مسالمت آمیزی دارند.

وی اضافه کرد: امروز نمونه‌ای از وحدت و محبت بین شیعه و سنی در گنبدکاووس را از سوی نیکوکار این شهرستان شاهد هستیم و بخش قابل توجهی از این بسته‌های معیشتی قرار است در مناطق اهل سنت نشین توزیع شود.

امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین مراسم گفت که دستگیری و کمک به نیازمندان در شرایطی که کرونا، مشکلات اقتصادی و تورم سفره مردم را کوچک کرده، یک امر ضروری است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: بسته‌های معیشتی تهیه شده برای ماه مبارک رمضان، از جلوه‌ها و تجلی احسان و نیکوکاری است که بخشی از فشار اقتصادی بر خانواده‌های نیازمند را کاهش می‌دهد.

محمد شهرکی نیکوکار گنبدی نیز در سخنانی، دستگیری و کمک به نیازمندان را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: اگر همه افراد متمول و توانمند جامعه بخشی از مال و ثروت خود را در این حوزه هزینه کنند، سیمای فقر و محرومیت از جامعه زدوده خواهد شد.

وی بابیان اینکه کرونا به بسیاری از افراد و خانواده‌ها خسارت وارد کرده است، افزود: این شرایط ضرورت کمک و دستگیری از نیازمندان را مضاعف کرده و همه افراد جامعه بالاخص افراد متمول و توانمند باید به صورت رقابتی و بدون منت به مردم کمک و کنند.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.