نقش رسانه استانی در توسعه اقتصادی استان

در دیدار مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با مدیرکل صدا و سیمای گلستان، بر نقش تعیین کننده و تاثیر رویکرد رسانه استانی در فرآیند نوسازی و توسعه اقتصادی یک استان تاکید شد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل اقتصاد و دارایی استان با حضور در صدا و سیمای مرکز گلستان با  مدیرکل مرکز دیدار کرد.

دکتر منتظر حجت در این جلسه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص شعار سال گفت: توسعه اقتصادی مستلزم نوآوری، کارآفرینی و رقابت پذیری در کسب و کار است و از سوی دیگر، منوط به شکل گیری تغییرات اساسی در ارزش ها، باورها و نگرش های مردم است و رسانه ملی مناسب ترین ابزار برای نیل به این اهداف و افزایش تحرک اجتماعی و اقتصادی است.

مدیدکل صدا و سیمای گلستان افزود: در سال های اخیر، رسانه استانی نیز رشد قابل توجهی یافته و جایگاه ویژه ای در توسعه ملی و محلی به دست آورده است، رسانه استانی به لحاظ ساختاری و محتوایی، در نظریه‌های ارتباطات و توسعه اقتصادی اهمیت مضاعفی دارد.

وی تصریح کرد: تولید برنامه‌هایی با محتوای بررسی و نقد مشکلات فضاهای کسب و کار، معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر، معرفی برندهای باکیفیت ایرانی در برنامه‌های فرآیند محور ، نقد منصفانه و امیدآفرین تولیدات ملی با هدف بهبود فرآیندهای تولید، مقابله رسانه‌ای در برابر واردات کالاهایی که تولیدات داخلی مشابه آنها در کشور وجود دارد، تبیین حقوق مصرف‌کنندگان، بخشی از سیاست‌های رسانه استانی است که در سال ۱۴۰۰ برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار می‌گیرد.

طبرسا، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز در این دیدار ، ضمن قدردانی از حمایت های صدا و سیمای گلستان، به نقش تاثیرگذار رسانه در انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این نهاد اشاره کرد و گفت: تقویت پایه‌های اقتصادی علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات معیشتی مردم می تواند موجب افزایش اقتدار ملی شود.

وی ادامه داد: گسترش همکاری‌های صدا و سیما و اداره کل امور اقتصادی و دارایی می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد اشتغال پایدار در استان  شود.