معاون صمت گلستان عنوان کرد:

تشکیل پرونده برای ۵۵ واحد نانوایی متخلف در استان

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از تشکیل پرونده برای ۵۵ واحد نانوایی متخلف در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، علی اصغر اصغری با اعلام این مطلب اظهارکرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تاکنون بیش از ۷۹۷ بازرسی از واحدهای نانوایی گلستان انجام شده که طی آن ۵۵ پرونده تخلف به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۵۹۰ هزار ریال تشکیل شده است.

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: از این تعداد پرونده ۱۴ فقره مربوط به شهرستان آق قلا، ۹ فقره مربوط به گرگان، ۹ فقره مربوط به شهرستان گنبدکاووس، هشت فقره مریوط به شهرستان علی آبادکتول بوده و بقیه پرونده در سایر شهرستان ها تشکیل شده است.

اصغری بیان کرد: کم کردن وزن چانه، افزایش قیمت ها، عرضه خارج از شبکه، عدم ثبت موجودی و غیره از جمله مشکلات موجود در نانوایی ها بوده است.

وی گفت: عرضه نان باکیفیت مهم‌ترین مطالبه‌ای که از سوی صمت گلستان پیگیری شده لذا با توجه به حساسیت‌های بهداشتی، نظارت بر عملکرد نانوایی و بازرسی‌ها تشدید شده است.

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: در ماه رمضان قیمت انواع نان روغنی در نانوایی‌های دولتی مرکز استان گلستان دو هزار تومان و در نانوایی‌های آزادپز دو هزار و ۵۰۰ تومان بوده که این قیمت‌ها از روز نخست ماه مبارک رمضان اجرایی شده است.

اصغری گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب و غیره مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گزارش دهند.