سخنگوی وزارت بهداشت در گرگان:

بیشتر نقاط کشور قرمز است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیشتر نقاط کشور قرمز است و طی چهار هفته تعداد بستری‌ها چهار برابر شد و هم اکنون شرایط خوبی نداریم و از مردم انتظار داریم که بیشتر رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، سیما سادات لاری عصر چهارشنبه در بازدید از روند واکسیناسیون کرونا در گرگان، با اشاره به روند کاهشی این ویروس در مازندران و گلستان اظهار کرد: امیدواریم این روند کاهشی را حداقل در استان‌های شمالی داشته باشیم تا بتوان با کمک واکسیناسیون این بیماری را مدیریت کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آمار فوتی های ما در همه جای کشور یکسان نیست و برخی از استان ها مثل تهران، فارس و همدان فوتی های بیشتری را شاهد بودیم و ممکن است میزان فوتی بیماران کرونایی به دلیل میزان افزایش بار بستری ها بیشتر شود.

وی افزود: در ۱۴ ماهی که کشور درگیر کرونا بود ظرفیت های خوبی برای افزایش ظرفیت های بستری به وجود آمد و با تعویق عمل های جراحی غیرضرور و یا استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی توانستیم شرایط را مدیریت کنیم.

به گفته لاری دو واکسن برکت و پاستور اوایل تابستان به تولید انبوه می‌رسند و واکسن پاستور هفت استان و واکسن برکت هم چند استان دیگر را پایلوت خواهد کرد.

وی ادامه داد:  اوایل تابستان در صورت عدم مشکل در کارآزمایی بالینی سه، این دو واکسن به تولید انبوه خواهند رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: طبق برنامه فازبندی تزریق واکسن به گونه‌ای بوده که با واردات، گروه‌های مختلف واکسینه شوند.

لاری اعلام کرد: در ابتدا روند ورود واکسن از خارج کُند بود اما هم اکنون با قرادادهایی که منعقد شده پیش بینی می‌شود تا پنجم اردیبهشت کادر بهداشت و درمان، جانبازان، بیماران خاص و سالمندان واکسینه می‌شوند.

وی همچنین از اجرای طرح بستری موقت و درمان در منزل خبرداد و افزود: ایجاد بخش بیماران سرپایی هم بار بستری بیمارستان‌ها را کم خواهد کرد.

لاری گفت: همانند بیماران بستری در بیمارستان‌ها، هزینه بیماران بستری موقت یا درمان در منزل را بیمه تقبل می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امروز واکسن برکت برای کارآزمایی سه بالینی فراخوان داده و واکسن پاستور هم طی روزهای گذشته فراخوان داده بود.