عضو مجمع نمایندگان گلستان خبرداد

اختصاص ۴۴۸ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در گلستان

یک عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: در بودجه امسال ۴۴۸ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در استان گلستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ساجد خبر، رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گلستان ظرفیت‌های زیادی دارد که متأسفانه از آنها به‌خوبی استفاده نشده است. اقلیم گلستان در هیچ جای کشور وجود ندارد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با اشاره به اینکه همه زیرساخت‌های لازم در گلستان فراهم است، گفت: زمان ارزهای با قیمت پایین گذشته و دیگر دولت همانند قبل نمی‌تواند مستقیماً سرمایه‌گذاری انجام دهد و نقش پشتیبان دارد. باید شرایط را برای ورود سرمایه‌گذار در استان تسهیل کنیم.

وی بابیان اینکه گلستان از نظر سرانه درآمد، جزو استان‌های آخر کشور است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم گلستان کشاورزی است و از این بخش مالیاتی دریافت نمی‌شود، درآمد دولت در استان پایین است. اگر در استان صنعت بزرگ مثل فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه و… وجود داشت، به درآمد استان کمک می‌شد و امروز در این وضعیت نبودیم.

سنگدوینی با اشاره به اینکه بهترین توتون کشور در گلستان تولید می‌شود، گفت: یکی از کارخانجات بزرگ سیگارت کشور را در قرق داریم اما در واقع چقدر از مالیات این صنعت وارد استان می‌شود؟

وی در ادامه به اکتشاف نفت و گاز در گمیشان اشاره کرد و گفت: دکل حفاری در ابتدای سال در این منطقه نصب و کارش را آغاز کرده است. با توجه به پیش‌بینی‌ها احتمال رسیدن به گاز در این منطقه محتمل‌تر است. گلستان در منتهی اله خط لوله سراسری گاز قرار دارد و اگر در اینجا گاز استخراج شود، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

سنگدوینی بابیان اینکه پیگیری‌ها برای راه‌اندازی پتروشیمی گلستان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اگر پتروشیمی راه‌اندازی شود، اشتغال و درآمد استان متحول می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس به اشاره به منطقه آزاد اینچه‌برون، تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی، باعث تحول عظیمی در این منطقه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: امسال برای احداث بیمارستان جایگزین طالقانی کودکان، حدود ۷ میلیارد تومان اختصاص داده شده است. برای بیمارستان جایگزین ۵ آذر گرگان نیز در بودجه امسال ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سنگدوینی همچنین از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای باغ موزه دفاع مقدس و حدود ۶ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاه گلستان خبرداد و گفت: در بودجه امسال بودجه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به ۱۴۰ میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشکی گلستان به حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه امسال برای تکمیل سد نرماب ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: امسال ۳۲ میلیارد تومان برای راه روستایی و ۶۳۲ میلیارد تومان برای آب روستایی در گلستان در نظر گرفته شد.

سنگدوینی به مشکل آب شرب در شهر گرگان اشاره کرد و افزود: با اخذ ماده ۲۳ سد شصت کلاته گرگان، عملیات اجرایی این ساخت این سد امسال با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان آغاز می‌شود. برای احداث چاه و آبرسانی به شهر گرگان، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است.

وی به روند ایجاد سیستم فاضلاب در گرگان اشاره کرد و گفت: امسال برای تأسیسات آب و فاضلاب گرگان ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

سنگدوینی در مجموع بودجه در نظر گرفته در استان را مناسب دانست و از مدیران دستگاه‌ها خواست نسبت به تحقق اعتبارات تلاش مضاعف داشته باشند.