وزارت جهادکشاورزی به داد کشاورزان گلستانی برسد

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با اشاره به وضعیت نابسامان آب در حوزه انتخابیه گفت: جهاد کشاورزی به داد کشاورزان گلستانی برسد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از خانه ملت، امانقلیچ شادمهر در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی طی تذکری  شفاهی خطاب به مدیریت ناکارآمد آب منطقه ای و جهاد کشاورزی گفت: توزیع ناعادلانه و غیرمنصفانه و مدیریت ناصحیح آب با تعرفه های بسیار بالای قیمت، امان کشاورزان را بریده است. تا چه زمان کشاورزان پایین دست سد گلستان تاوان بی مدیریتی آب را بدهند؟

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس یازدهم ادامه داد: امروز کشاورزان پایین دست حوزه انتخابیه اینجانب به خاطر رهاسازی بی موقع از آینده کشاورزی خود نگران هستند. همیشه نوشدارو بعد مرگ سهراب بوده ایم. امروز اترک رود خشک شده و شاهد چکیدن اشک کشاورزان اترک رود هستیم. اما چه سود که از سد شیرین دره یک قطره آب نمی چکد. لذا از وزیر نیرو می خواهم هر چه سریعتر و بی درنگ نسبت به رهاسازی آب شیرین دره و از مدیریت ناصحیح و ناعادلانه سد گلستان گزارش بخواهند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نشان از عمق استراتژی و درک واقعی این نهاد در نظام جمهوری اسلامی دارد، اما کشاورزان ما امروز با افزایش ۴ برابری قیمت کود، سه و سایر نهاده های ضروری مواجهند. وظیفه جهاد کشاورزی با این سیستم عرض و طویل جز حمایت از کشاورزان چه چیزی است؟ چرا به جای مقابله با محترکان و دلالان، گلوی کشاورزان را می فشارند، بدانید اگر کشاورزی نباشد، وزارتی به نام جهاد کشاورزی نیز نخواهید داشت.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس بیان کرد: با بذرهای ناسازگار کشاورزان این مناطق چیزی برای برداشت ندارند، چرا که مدیریت فرسوده و ناکارآمدی مدیران باعث بروز مشکلات زیادی برای کشاورزان شده است، همچنین با وضعیت خطرناک دام و دامداران، همچنین قیمت بالای علوفه، رمقی برای آنها باقی نمانده، لذا از جهاد کشاورزی می خواهم که از دامداران و کشاورزان حمایت کامل کند.