از آغاز رزمایش کمک مومنانه سپاه تا جولان تورهای غیر مجاز

از آغاز رزمایش کمک مومنانه سپاه تا جولان تورهای غیر مجاز از جمله اخبار مهم دوشنبه 30 فروردین ماه بود.

به گزارش ساجد خبر،به نقل از پایگاه خبری گلستان ما، رزمایش کمک مومنانه سپاه نینوا گلستان به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شد.

*** استاندار گلستان گفت: نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای بهره گیری از پساب شهری در توسعه زراعت چوب هستیم.

*** رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گلستان گفت: شاهدیم علی رغم تشدید ممنوعیت ها تورهای غیرمجاز به راحتی در حال فعالیت هستند و نیاز است میراث فرهنگی در این بخش با جدیت نظارت کند.

***شهرداری گرگان که شب گذشته موفق شد در نخستین بازی مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال تیم پرقدرت مهرام را شکست دهد یک گام دیگر به جام قهرمانی نزدیک شد و خود را برای بازی بعدی دو تیم آماده می‌کند.

***افزایش بیماران مبتلا به کرونا و در پی آن بستری تعداد بیشتر مبتلایان، گلستان را طبق گفته‌های مسئولان علوم پزشکی استان در وضعیت بحرانی قرار داده است.

***دستگاه آنژیوگرافی که برای بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی که بیمارستان تخصصی قلب در گلستان به شمار می‌رود، خریداری شده بود به علت مشکلات گمرکی چندماهی دچار مشکل شد تا اینکه با پیگیری قضایی این مشکل برطرف و این دستگاه وارد استان شد.

*** بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا، ۱۳ هزار واکسن جدید به استان گلستان وارد شده است.

*** رییس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان با اشاره به ورود سامانه کم فشار گرم حرارتی به استان طی روزهای آینده گفت که در زمان فعالیت این سامانه دمای هوا در برخی نقاط گلستان به ۴۰ درجه خواهد رسید و در نتیجه احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی وجود دارد.

*** مدیر سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت گلستان از اجرای طرح غربال‌گری کرونا ویژه زنان باردار این استان از زمان شیوع کرونا در اسفند ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت که در این طرح ملی، مادران باردار به‌طور میانگین هر ۲ ماه یک‌بار مورد غربال‌گری قرار می‌گیرند.

***مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت که در پایان مهلت نام‌نویسی اشخاص حقیقی برای شرکت در انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت ، ۶۰ نفر از سهام‌داران این استان ثبت نام کردند.

*** ۱۷ واحد صنفی مشاغل غیرضرور سه شهرستان‌ گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت به دلیل رعایت نکردن مصوبات ابلاغی ستاد ملی کرونا در وضعیت قرمز شیوع این ویروس پلمب شدند.

*** جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که جانمایی ۲۰ دوربین نظارتی جدید در جنگل‌های هیرکانی استان به پایان رسیده و نصب و راه‌اندازی آن نیازمند تامین اعتبار است.