شهرداری گرگان یک گام دیگر به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال نزدیک شد

شهرداری گرگان که شب گذشته موفق شد در نخستین بازی مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال تیم پرقدرت مهرام را شکست دهد یک گام دیگر به جام قهرمانی نزدیک شد و خود را برای بازی بعدی دو تیم آماده می‌کند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از تسنیم از  گرگان ، تیم شهرداری گرگان این دوره از بازی‌های لیگ برتر را با ترکیبی از بازیکنان ملی پوش و جوانان آینده‌دار بومی به همراه یک بازیکن آمریکایی ( پری پتی) آغاز کرد و با ۲۸ بازی بدون شکست با اقتدار در صدر جدول گروه الف قرار گرفت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

شهرداری گرگان در این مرحله و با جذب یک بازیکن خارجی دیگر ( آلاده آمینو) با تیم شیمیدر قم رو در رو شد و در سه بازی پیاپی این تیم را شکست داد تا رکوردی منحصر به فرد از خود بر جای بگذارد و با ۳۱ برد راهی فینال شود.

تیم مهرام، حریف شهرداری گرگان در فینال لیگ برتر بسکتبال با ۳ شکست پا به این مرحله گذاشته بود و شب گذشته هم در نخستین دیدار از مرحله نهایی بازی را به تیم گرگان واگذار کرد.

گرگان به عنوان مهد و پایتخت بسکتبال کشور شناخته می‌شود و تیم بسکتبال این شهر با نام‌های مختلف از سال‌های دهه ۵۰ در رقابت‌های بسکتبال کشورمان حضور داشت.

این تیم روزی با نام پرسپولیس، روزی اتکا و حالا با عنوان تیم بسکتبال شهرداری گرگان به دنبال جایگاهی است که طرفدارانش سال‌های زیادی را برای رسیدن به آن چشم انتظار نشسته‌اند.

شهرداری گرگان در سه فصل اخیر با نمایش درخشان و خیره کننده خود، روزهای خوبی را پشت سر گذاشته و هواداران متعصب و پرشور گرگانی این روزها منتظر آمدن جام قهرمانی به قلعه عقاب‌ها هستند.

تیم شهرداری گرگان در مرحله فینال کار سختی را پیش رو دارد و باید از سد تیم مهرام با بازیکنانی همچون صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی و غیره بگذرد. هرچند شاگردان مهران شاهین طبع گام نخست در مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر بسکتبال را محکم برداشتند و با نتیجه ۸۴ بر ۷۲ این تیم را شکست دادند. اما هنوز کار تمام نشده و تیمی قهرمان خواهد شد که بتواند ۳ دیدار از ۵ دیدار مرحله نهایی را پیروز میدان باشد.

شب گذشته در نخستین دیدار بین دو تیم شهرداری گرگان و مهرام تهران پری پتی با کسب ۲۴ امتیاز، ۱۰ ریباند و اثرگذاری ۲۸ و آلاده آمینو دیگر خارجی این تیم با کسب ۲۱ امتیاز، ۱۱ ریباند و اثرگذاری ۳۱ بهترین و امتیازآورترین بازیکنان تیم گرگان بودند.

مهران شاهین طبع، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان که دومین سال حضورش در گرگان را سپری می‌کند در این باره اظهار داشت: استراحت ۱۰ روزه‌ای که داشتیم سبب برخی ناهماهنگی‌ها بین بازیکنان در بازی شب گذشته شد.

وی گفت: هرچند پیروزی با ارزشی به دست آوردیم اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و باید منتظر بازی‌های بعدی باشیم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان درباره اختلاف امتیاز با تیم مهرام بیان داشت: همه مربی‌ها برای بازی‌های بعدی برنامه ریزی می‌کنند و خیلی نباید به این اختلاف امتیاز توجه کرد. در مرحله نیمه نهایی نیز بازی نخست را با اختلاف امتیاز بیشتری بردیم اما در بازی‌های بعدی این اختلاف امتیاز کمتر شد.

وی ادامه داد: تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام خیلی تفاوت ندارند و بازی‌های دو تیم همیشه نزدیک است.

شاهین طبع خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که باید انگیزه مضاعفی به تیم تزریق کنیم و دلخوش به نتیجه بازی اول نباشیم.

وی روی بازیکنان با تجربه تیم خود حساب ویژه‌ای باز کرده است و گفت: بازیکنان با تجربه‌ای در اختیار داریم و به کسب نتیجه خوب در بازی‌های آینده فکر می‌کنیم.

باید منتظر ماند دید و جدال تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام در دیدارهای پیش رو که سه شنبه و پنج شنبه هفته جاری هم برگزار می‌شود چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت و آیا شهرداری گرگان اجازه می‌دهد تقابل این دو تیم به دیدار چهارم و پنجم کشیده شود یا خیر.