بررسی روزانه ۸۰۰ تست کرونا در آزمایشگاه‌های گلستان

مدیر آزمایشگاه‌های گلستان گفت: روزانه حدود ۸۰۰ تست کرونا در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آزمایشگاه محل تولید داده‌ها و اطلاعات سلامت است که در تشخیص، پیشگیری و پیگیری بیماری‌ها نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می‌کند.

زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و همه جا را به تعطیلی و سکوت کشاند آزمایشگاه‌های استان گلستان اعم از خصوصی و دولتی به خدمات خود بیش از پیش ادامه داده تا بتوانند از آلام مردم بکاهند و نقش خود را در این دوره حساس ایفا کنند.

پرسنل و کارکنان خدوم آزمایشگاه با انواع عوامل بیماری زای شناخته و ناشناخته در نمونه‌های مختلف مواجه بوده که سلامتی این قشر زحمت کش و گمنانم را به خطر می‌اندازد.

محمودجانلو مدیر آزمایشگاه مسئول امور آزمایشگاه‌های گلستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۱ هزارتست کرونا در آزمایشگاه‌های استان انجام شده است و در این روزها، نیز روزانه حدود ۸۰۰ تست انجام می‌شود.

محمودجانلو افزود: در حال حاضر دو آزمایشگاه بخش خصوصی نیز در این زمینه در گرگان فعال بوده که از مسافرین پروازها، تیم‌های ورزشی، و یا افراد مشکوک به درخواست پزشک تست انجام می‌دهند که این، ظرفیت مناسبی را برای استان ایجاد کرده است.

او گفت:یک آزمایشگاه تشخیص کرونا بخش خصوصی نیز در گنبدکاووس برای خدمت رسانی درحال راه اندازی است.

او گفت: ۱۰۲ مرکز آزمایشگاهی دولتی و خصوصی در بخش درمان فعال است که از این تعداد دو آزمایشگاه تخصصی ژنتیک در گرگان و یک آزمایشگاه تخصصی ژنتیک در گنبدکاووس قرار دارد.

محمودجانلو گفت: هزار و ۱۸۰ نفر در این آزمایشگاه‌ها مشغول به کار هستند که از این تعداد هزار و ۱۰۶ نفر پرسنل و ۷۴ نفر به عنوان مسئول فنی آزمایشگاه هستند.

او افزود: همچنین، ۲۱ آزمایشگاه و ۵۰ مرکز نمونه گیری زیر نظر امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشتی نیز علاوه بر بخش درمان در بخش بهداشت خدمت رسانی می‌کنند و ۲۶۰ نفر در این مراکز فعال هستند.

محمودجانلو گفت: خواستار حمایت بیشتر از پرسنل زحمتکش آزمایشگاه هستم و هم چنین با توجه به افزایش قیمت کیت‌ها و لوازم مصرفی و تجهیزات، لازم است رسیدگی عاجل در این خصوص صورت گیرد.