گلزنی سردار آزمون در لیگ برتر فوتبال روسیه و چند خبر کوتاه از گلستان

وقوع ۲۰۰ هکتار آتش‌سوزی سالانه در پارک ملی گلستان، پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشت پاییزه و گلزنی سردار آزمون در لیگ برتر فوتبال روسیه از جمله اخبار کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گلستان گفت: به طور میانگین سالانه ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های پارک ملی گلستان دچار حریق می‌شود.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت: با پیشگیری و برنامه‌های آموزشی ویژه نیروهای انسانی در سال گذشته، حجم آتش‌سوزی نسبت به قبل کمتر شد.

**

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان پیش بینی کرد که امسال از کشت پاییزه اراضی استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

محمدرضا عباسی سطح سبز محصولات پاییزه در استان مانند گندم، جو ، کلزا، چغندرقند و سیب زمینی را بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اعلام کرد.

**

ملاعلی مدیرجهادکشاورزی گرگان گفت: پارسال در قالب طرح توسعه گلخانه از مجموع متقاضیان معرفی شده برای اخذ تسهیلات ۱۱ مورد با ۲۰۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان جذب شد.

**

ساعت هفت و ۱۶ دقیقه صبح امروز زمین لرزه ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر مراوه تپه در شرقی ترین نقطه استان گلستان را لرزاند.

**

هادی حق شناس استاندار گلستان در پیامی ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی را به دلاورمردان عرصه ایستادگی و مقاومت تبریک گفت و اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب ارتش به عنوان بخش ناگسستنی نظام همواره در کنار مردم بوده است و پشتیبانی از حکومت اسلامی را در اولویت خود قرار داده است.

**

بخشدار بندرگز گفت: عملیات اجرایی ساماندهی و لایروبی رودخانه نوکنده به زودی آغاز خواهد شد.

محمدابراهیم شربتی اظهار داشت : ساماندهی و لایروبی رودخانه نوکنده علاوه بر کنترل سیل با هدف حفاظت رودخانه‌ها در مقابل تعرض به حریم و بستر آنها ، کاهش خسارات احتمالی سیلاب و هدایت پتانسیل‌های موجود در منطقه به سوی توسعه پایدار انجام می گیرد.

**

سردار آزمون مهاجم گلستانی تیم زنیت روسیه در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های این کشور تک گل تیمش مقابل کراسنودار را به ثمر رساند.

آزمون با ۱۶ گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ فوتبال روسیه است.

**

احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت که در حال حاضر ۶ بنای تاریخی در گرگان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد ریال در هزار و ۷۹۵ مترمربع عرصه و هزار و ۱۰۸ مترمربع اعیان در حال مرمت و احیا است.