مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان:

مساجد و اماکن مذهبی یکی از مولفه های قدرت نظام هستند/ وجود ۲۹۹۰ مسجد در گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: یکی از مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران مساجد و اماکن مذهبی هستند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» ظهر امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: استان گلستان نماد وحدت است و شیعه و سنی برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه یکی از مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران مساجد و اماکن مذهبی هستند، افزود: در استان گلستان بیش از سه هزار و ٧٠٠ مکان مذهبی وجود دارد که دو هزار و ٩٩٠ مورد آن مسجد به ثبت رسیده و سایر حسینیه ها و تکایا هستند.

وی ادامه داد: همچنین ١٢٣ امامزاده و بقعه متبرکه در استان وجود دارد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: به برکت نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول ۴٢ سال اخیر بیش از یک هزار و ۳۱۰ مسجد یعنی قریب به ٣٠ درصد اماکن مذهبی و مساجد استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط مردم و خیرین ولایتمدار استان وقف و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه هایی در همه عرصه ها هستند، گفت: امروز این مساجد قرارگاه های همدلی و مواسات و کمک مومنانه در سیل و کرونا و غیره تا تامین جهیزیه زوج های جوان و ازدواج آسان تا رفع اختلاف دعاوی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: یک هزار و ۴۰۰ نفر از خدام مساجد بیمه تامین اجتماعی هستند و  قریب به هزار نفر از خدام تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند.

وی اظهارداشت: مساجد در شرایط خوبی هستند و از خیران دعوت می شود برای وقف مساجد در محله هایی که مسجد وجود ندارد اقدام کنند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مبارک رمضان هم مساجد ما قرارگاه های همدلی هستند.

وی افزود: تلاش شده در صفحات مجازی و رسانه های ملی برنامه های متنوعی و غیره و کارهای اجتماعی و مواسات و آزادی زندانیان انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: طبخ غذای گرم از کارهای شاخصی است که با همکاری جوانان انجاممی شود.

وی تاکید کرد: مساجد و اماکن مذهبی در این ایام تعطیل نیستند و برنامه های خود را اجرا می کنند.