مدير كل شيلات گلستان خبر داد:

تفاهم نامه سه جانبه برای توسعه صنعت میگو و خاویار استان

مدير كل شيلات گلستان گفت: با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بين سازمان شيلات ايران، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و استانداري گلستان، كل صنعت ميگو و خاوياري استان اعم از تكثير، پرورش، عمل آوري و ... از تسهيلات موجود در اين تفاهم نامه بهره مند مي شوند.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، سید جواد قدس علوی در جلسه بررسی نهایی دستورالعمل اجرایی این تفاهم نامه که با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، فرماندار گمیشان، مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان و جمعی دیگر از مدیران استانی برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به جلسات متعددی که در خصوص این تفاهم نامه در داخل استان و تهران برگزار شد، به زودی و پس از تکمیل طرح توجیهی و ارسال خلاصه ای از روکش طرح به وزارت تعاون، مصوبه کارگروه ملی برای اجرای آن اخذ و جهت اعطای تسهیلات به بانک ها ابلاغ می گردد.

وی افزود:در این راستا تسهیلاتی به میزان ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال که ۴۰۰۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات اشتغال روستایی و به صورت تسهیلات تخصیصی از منابع ملی و ۶۰۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی نزد بانکهای استان و با هماهنگی استانداری گلستان، به صورت تلفیقی به طرحهای صنعت میگو و خاویاری و صنایع وابسته و مرتبط تخصیص یافته است..

مدیر کل شیلات گلستان خاطر نشان کرد: به زودی لیستی از متقاضیان دریافت تسهیلات از سوی شیلات گلستان به تفکیک پرورش ماهیان خاویاری، پرورش میگو و صنایع مرتبط، تهیه و اعلام می گردد.

مهندس قدس علوی در پایان اعلام شرایط دریافت تسهیلات موضوع این تفاهم نامه را در زمره مسئولیت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و عنوان کرد: شرایط دریافت تسهیلات از جمله نرخ سود، دوره تنفس و … به زودی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می گردد تا متقاضیان با شرایط ویژه دریافت تسهیلات آشنا شوند.