تاخت و تاز کرونا در گلستان

آمار بیماران مبتلا به کرونا نسبت به روز‌های آغازین سال سه برابر افزایش داشته است.
به گزارش ساجد خبر، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با آغاز پیک چهارم شیوع کرونا شمار بیماران مبتلا در گلستان افزایش داشته است.
عبدالرضا فاضل با اشاره به اینکه در شرایط عادی تعداد بیماران کرونایی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر نباید بیشتر از دو بیمار باشد گفت: این آمار هم اکنون در بندر گز ۱۹ نفر و در گرگان، کردکوی و مینودشت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۷ نفر است.
وی افزود: هم اکنون ۶۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار در مقایسه با روز‌های آغازین سال افزایش سه برابری داشته است.
فاضل تعداد بیماران کرونایی بستری در آی سی یو را ۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۳۷ نفر با کمک دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.
وی اعلام کرد: دیروز ۵ نفر از بیماران با ابتلای قطعی به کرونا و یک نفر با احتمال ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از ورود ۱۳ هزار دوز واکسن کرونا به استان خبر داد و گفت: با این حجم واکسن می‌توانیم همه کادر درمان استان را واکسینه کنیم.
تداوم محدودیت‌ها در شهر‌های قرمز و نارنجی و ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات در این شهر‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.