مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه:

میزان واحدهای مسکونی غیرمقاوم به ۵۰ درصد کاهش یافته است

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه گفت: میزان واحدهای مسکونی غیرمقاوم ۲ نقطه شهری با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و افزون بر ۱۰۰ روستای شهرستان مراوه‌تپه تا قبل از سال ۹۸ در مجموع ۶۲ درصد بود که این رقم اکنون به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، هوشنگ محمودی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با ساخت هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی در قالب طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، احداث مسکن محرومان و خانوارهای آسیب دیده از حوادث (سیل و رانش) طی سال گذشته، آمار منازل غیرمقاوم این شهرستان مرزی ۱۲ درصد کاهش یافت.

وی تعداد منازل مراوه‌تپه را ۱۲ هزار و ۳۳۰ واحد اعلام کرد .

محمودی اضافه کرد: پارسال سقف تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی ۴۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۵ ساله بود که این رقم امسال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیر بنیاد مسکن مراوه‌تپه برنامه امسال این نهاد برای مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را هزار واحد اعلام کرد و گفت: همچنین طبق تفاهم نامه بنیاد مسکن کشور با بنیاد مستضعفان قرار است امسال ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در ۲۷ شهر از جمله مراوه‌تپه در استان گلستان احداث شود که هنوز سهمیه شهرستان‌ها مشخص نشده است.

محمودی به اجرای فعالیت‌های عمرانی در قالب طرح هادی در برخی روستاهای مراوه‌تپه نیز اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع با اعتبار ۸۱ میلیارد ریال ۳۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت، ۲ هزار و ۳۷۰ متر طول جدول بندی، ۵۰۰ متر کانال، ۷۰۰ متر طول زهکش و احداث یک دهنه پل انجام شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز با پیش بینی ۶۵ میلیارد ریال اعتبار قرار است برخی اقدامات عمرانی از جمله اجرای ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت معابر روستاها، اجرای هزار و ۹۰۰ متر طول کانیو و هزار و ۳۵۰ مترمربع محوطه سازی انجام شود.

محمودی بازنگری طرح هادی در ۱۰ روستا با پیش بینی اعتبار ۱۲ میلیارد ریال را از دیگر برنامه های امسال بنیاد مسکن مراوه تپه اعلام کرد و گفت: پارسال نیز طرح هادی چهار روستا با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اجرا شد.