رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

سهل انگاری دولت باعث گرانی مسکن شد

چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان گفت: دولت با سهل انگاری در تولید مسکن باعث گرانی و رکود بازار این بخش شد.

به گزارش ساجد خبر، علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان این که مسکن از فروردین تا الان دو برابر شده، اظهار کرد: امروز تامین مسکن برای خانواده ها یک آرزو شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان افزود: دولت در قانون اساسی وظیفه ایجاد رفاه اجتماعی از جمله مسکن را بر عهده داشته ولی آن را اجرا نکرده است.

وی ادامه داد: دولت مسکن ملی را اجرا کرد ولی هشت سال در تولید مسکن سهل انگاری داشت و با کاهش عرضه، تقاضا برای مسکن زیاد شد و قیمت بالا رفت.

چوپانی با بیان این که دولت باید مانند کشورهای اروپایی مسکن را از سازنده ها بخرد، گفت: در کشورهای اروپایی مسکن را بانک ها می خرند و براساس میانگین حقوق یک کارمند ۲۵ درصد آن را برای مسکن در نظر می گیرند و ۴۰ ساله با بهره دو درصد از او قسط می گیرند تا برای مردم رفاع بیاید.

وی با بیان این که شرایط مسکن ربطی به آمریکا و تحریم ندارد، افزود: وقتی تولید مسکن در دستور کار باشد هر جوانی که ازدواج کند دغدغه نخواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان تاکید کرد: وقتی مسکن گران شده، دولت عامل آن است و باید پاسخگو باشد.

چوپانی پیشنهاد داد، از محل حذف یارانه ها و صرفه جویی این بخش برای تامین مالی مسکن هزینه شود و مردم هم وقتی رونق این بخش را ببینند می پذیرند.

وی با بیان این که باید تبعات تصمیمات غلط خود را بپذیریم، گفت: وقتی دولت با تصمیمات خود باعث گرانی مسکن می شود باید پاسخگو باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان یادآور شد: اگر در کشور هر کسی منجر به خسران شد تبعات آن را بپردازد شاهد این مشکلات نخواهیم بود.