فرماندار ویژه گنبدکاووس:

نماز تراویح به دلیل شیوع کرونا در مساجد گنبد برگزار نمی‌شود

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که ممنوعیت اقامه جماعت نماز تراویح در مساجد اهل سنت به پیشنهاد متولیان بهداشت و درمان و هماهنگی با مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و نیز استانداری گلستان، باهدف صیانت از سلامت شرکت کنندگان در این آیین و سلامت عمومی شهروندان اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، عبدالقدیر کریمی در جلسه ستاد شهرستانی شیوع کرونا اظهار کرد: گنبدکاووس با همراهی علما، روحانیون و مردم، شرایط سخت و اضطراری پیک چهارم کرونا را با کمترین تلفات پشت سر بگذارد.

وی افزود: اقامه نماز ۲۰ رکعتی تراویح در شب‌های ماه مبارک رمضان (پس از اقامه نماز عشا) اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در میان اهل سنت دارد.

در ادامه این جلسه

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در این جلسه از بستری ۱۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز بیمارستانی این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۱ نفر از اهالی گنبد و بقیه از چهار شهرستان آزادشهر، رامیان، مینودشت و گالیکش هستند.

عبدالرحیم پالیده از روند رو به رشد آمار مبتلایان سرپایی کووید ۱۹ در گنبدکاووس از ۲۶ درصد پیک سوم به حدود ۴۹ درصد در شرایط فعلی خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد مبتلایان به کرونای ویروس جهش یافته فوت می‌کنند.

وی پیش بینی کرد: روند رو به رشد مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس تا ۲ هفته آینده ادامه داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه بر لزوم ممنوعیت فعالیت جمعه بازار و بازار پرنده فروشان، عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در ادارات و نهادها و برخورد با دست فروشان در معابر تاکید کرد.

فرهاد بدیعی هشدار داد: برگزاری هرگونه تجمع مذهبی و آیین عبادی به صورت جماعت در ایام ماه مبارک رمضان، باتوجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی عواقب خطرناکی برای سلامت عمومی خواهد داشت.