شستشوی ۶۵۸ کیلومتر از شبکه های توزیع وخطوط انتقال آب شرب شهرستان گرگان

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان از شستشوی 658کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شرب این شهرستان در سال گذشته خبر داد .

به گزارش ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، قربان غلامی با اعلام این خبر افزود : از این میزان ۵۸کیلومتر خط انتقال و ۶۰۰کیلومتر مربوط به شبکه های توزیع بوده است که در راستای افزایش کیفیت آب مصرفی مشترکین و ارائه خدمات مطلوب تر آبرسانی در سطح شهرستان گرگان انجام شده است.

وی تصریح کرد :۱هزار و ۹۸۱ فقره تعویض کنتور خراب،  ۱هزار و ۵۳۴ مورد بازدید و تست کنتور ، اصلاح و بازسازی ۱۳۱ رشته انشعابات قدیمی ، مرئی نمودن ۱۱۵ دستگاه شیر آلات شبکه و انجام عملیات نگهداشت  pm تاسیسات از دیگر اقدامات صورت گرفته این امور در سال  ۹۹ بوده است .
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان افزود :۲ هزار و۸۴۰ متر اصلاح و توسعه شبکه ، تبدیل ۱۴۲ فقره انشعاب غیر مجاز به مجاز، جابجایی ۱۳۰ دستگاه کنتور ، تنظیم ۶۸۸ فقره شیرالات شبکه ، و تعویض انشعابات فرسوده به تعداد ۱۳۱ فقره از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است .
غلامی در پایان اظهار داشت : ویدئومتری ۴حلقه چاه ، مهندسی مجدد  ۵ دستگاه الکتروپمپ شناور و منصوبات چاهها ، نصب ۴ دستگاه کنتور لارگردار ، ۱۶فقره نصب شیرآلات جدید در شبکه ، ۷ مورد نصب شیرالات تخلیه و حذف شبکه قدیمی به میزان۷۴۸ متر را از دیگر اقدامات این امور در مدت مذکور نام برد .
گفتنی است تعداد مشترکین این امور در شهر و روستاهای تحت پوشش ۱۱۲۰۹۳و تعداد کل جمعیت تحت پوشش ۶۱۴۲۴۴نفر می باشند که از نعمت آب شرب پایدار ، سالم و بهداشتی بهره مند هستند .