مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

شهید آوینی خداخواهی را در هنر انقلاب اسلامی پایه گذاری کرد

بیکی گفت: شهید آوینی خداخواهی را به جای خودخواهی و نفسانیات در هنر انقلاب اسلامی پایه گذاری کرد.

به گزارش ساجد خبر، «مهدی بیکی» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی نامی است که نشانگر توجه انقلاب به مقوله هنر است، البته هنری که ما را توجه به خالق اصلی هنر می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: هنر توحیدی و الهی، هنری است که یاد خداوند را در دل ها زنده نگه می دارد و ما را به خالق هستی رهنمون می کند.

وی ادامه داد: نامگذاری این هفته بر اساس شخصیت هنرمند بزرگمردی که خالق هنر انقلابی و تاثیرگذاری بود، بسیار زیبنده و در خور ستایش است.

بیکی اظهارداشت: سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی یک مشی الهی و یک سبک نوین دینی در هنر ایجاد کرد و توانست صاحب یک مکتب هنر انقلابی شود.

وی گفت: خالق «روایت فتح» روایت هنری جذابی را برای اهالی انقلاب ایجاد کرد که عاری از هر گونه تجملات و خودخواهی و نفسانیات درونی بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: هر کجا که اعتلای کلمه الله بود او مهارت های سینمایی را به کار می گرفت و هنر الهی را به اوج می رساند و هر کجا که صحبت از منیت و ترویج خودخواهی بود در آن وادی گام نمی نهاد.

وی خاطرنشان کرد: شهید آوینی حقیقتا خداخواهی را بجای خودخواهی در سینمای انقلاب پایه گذاری کرد، او توانست هنر معناگرا را به مصاف هنر به ظاهر حرفه ای هالیود ببرد و ترسیم خوبی را از هنر انقلاب سبز به نمایش بگذارد.

بیکی گفت: ترویج مسیری که شهید آوینی طی کرد یکی از ضروریاتی است که اهالی فرهنگ و هنر باید آن مسیر را بپیمایند.