دوومیدانی گلستان از کسب سهمیه حضور در المپیک توکیو ناامید نیست

رییس هیات دوومیدانی گلستان با اشاره به رکوردهای ثبت شده ورزشکاران استان در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) گفت که با توجه به فرصت‌های باقیمانده در رقابت‌های گزینشی، ورزش گلستان از کسب سهمیه حضور در المپیک توکیو ناامید نیست.

به گزارش ساجد خبر، سیدوحید میرا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمادگی مطلوب ورزشکاران گلستان در کنار انگیزه فراوان آن ها برای تداوم حضور ورزش استان در المپیک، نشانه امیدبخش گرفتن حداقل یک سهمیه برای حضور در بزرگترین رویداد ورزش جهان توسط دوندگان گلستانی است.

وی بیان کرد: در مسابقات مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) در مشهد که روز گذشته به پایان رسید، تیم هشت نفره گلستان در بین ۹ تیم خارجی و ۳۲ تیم داخلی با کسب ۲ مدال طلا به عنوان سومی دست یافت.

رییس هیات دوومیدانی گلستان افزود: در این مسابقات حمیدرضا کیا ورزشکار پرش سه گام گلستان با پرشی به طول ۱۶.۶۲ رکورد کشوری این رشته را که متعلق به خودش بود ارتقا دهد.

میرا گفت که رکورد لازم برای کسب سهمیه المپیک ۱۶.۸۵ است که کیا توانایی رسیدن به این حد نصاب را داشته و در مسابقات گزینشی پیش رو می تواند این افتخار را برای گلستان کسب کند.

به گفته وی قزاقستان ، قرقیزستان و مسابقات جوانان آسیا فرصت های باقیمانده دوندگان گلستان برای کسب سهمیه المپیک است.

رییس هیات دوومیدانی گلستان گفت: مربیان کیا با شناخت دقیق از این ورزشکار معتقدند وی توانایی رسیدن به پرش هایی در حد ۱۷ متر را نیز دارد .

همچنین در مسابقات مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) در ماده پرتاب چکش مهدی محمدی ازگلستان با پرتاب ۶۵.۱۲ متر بر سکوی قهرمانی ایستاد.

گلستان ۷۵۰ ورزشکار ساماندهی شده در رشته دوومیدانی دارد.

اولین دونده گلستانی حاضر در المپیک پژمان قلعه نویی بود که در ماده پرتاب چکش در المپیک برزیل حضور یافت اما موفق به کسب عنوان نشد.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.