رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس:

۷۰ درصد جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری کرونا، ارزیابی شدند

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان با اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون به شیوه محله و خانواده محور از نظر بیماری کووید ۱۹ مورد ارزیابی و غربالگری تلفنی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجد خبر، عبدالرحیم پالیده با اعلام این خبر اظهار کرد: در اجرای این طرح ملی افزون بر هزار نفر از نیروهای مرکز بهداشت، داوطلبان بسیجی و جمعیت هلال احمر با ساماندهی در ۱۵۹ پایگاه مناطق شهری و روستایی مشارکت دارند.

وی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع و افزایش شیوع کرونا در گنبدکاووس، هم اکنون طرح شهید سلیمانی با اولویت قراردادن سالمندان درحال اجرا است و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ فرد بالای ۶۰ سال به صورت تلفنی مورد غربالگری قرار گرفتند و افراد مشکوک برای دریافت خدمات لازم به مراکز منتخب و جامع سلامت شهرستان معرفی شدند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به استمرار روند صعودی ابتلا به کرونا دراین شهرستان ادامه داد: در شرایط حاضر از مجموع ۱۱۳ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس، ۵۰ درصد از اهالی این شهرستان هستند مضاف بر اینکه ۱۸ نفر از مجموع بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون ۲۳ هزار سالمند در شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که تا پایان خرداد در قالب طرح شهید سلیمانی به صورت تلفنی مورد غربالگری قرار خواهند گرفت.

به گفته وی ۲۶۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد از جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری کرونا، ارزیابی شدند.