رئیس علوم پزشکی گلستان:

هفته گذشته از ۶ تست اخذ شده پنج تست مثبت بوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هفته گذشته از ۶ تست اخذ شده پنج تست مثبت بوده و برآورد آماری ما این است که نوع انگلیسی آمار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجد خبر،عبدالرضا فاضل با بیان اینکه اصراری نداریم که ثابت‌ کنیم کرونای چینی یا کرونای انگلیسی است، اظهار کرد: از مقطعی براساس اعلام وزارت بهداشت مبنا را بر کرونای انگلیسی گذاشته و توان خود را صرف درمان این بیماری کردیم و درمان بر اساس بستری زودتر و تامین اکسیژن و داروهای ضد ویروس آغاز می شود.

وی افزود:هزینه کیت تشخیصی انگلیسی بیشتر از کرونای معمولی بوده و فرایند استخراج هم پیچیده تر و ریسک انتقال کرونا به فرد آزمایش کننده هم بالاتر است و  در حال حاضر علاوه بر آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه، دو آزمایشگاه ویروس شناسی خصوصی هم در سطح استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: علیرغم اینکه بیمارستان ها در آماده باش هستند به ظرفیت تختی ما آسیبی ندیده و اگر بیش از هزار بیمار بستری داشته باشیم مشکلات آغاز می شود و در حال حاضر ازدحام تخت در استان نداریم و شرایط ما نسبت به سایر استان‌ها بهتر است.

به گفته فاضل ۷۵ درصد کادر درمان گلستان واکسن کرونا دریافت کردند.