رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

جایگزین حبس برای ۶ هزار نفر در گلستان

رئیس دادگستری استان گلستان گفت: سال گذشته قضات استان، برای 6 هزار نفر رای جایگزین حبس صادر کردند که 35 درصد بیشتر از سال پیش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: ابن مجازات ها برای کسانی که جرائم سبک مرتکب شده اند و سابقه دار نبوده و همچنین برای مجرمانی که امنیت شهروندان را به مخاطره نمی اندازند، صادر شده است.

وی افزود: الزام به خدامت عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی و نظارت با پابندهای الکترونیکی از جمله آرای جایگزین حبس بود که قضات برای محکومان در نظر گرفته اند.

هاشمبان ادامه داد: برای نمونه در شهرستان بندر ترکمن در یک اقدام ابتکاری محکومان به انجام خدمات عمومی رایگان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان وئدئوهای آموزشی به زبان ترکمنی برا آموزش مسائل حقوقی و پیشگیری از جرم ، تهیه و در فضای مجازی منتشر می کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته محکومان آرای جایگزین حبس ، بیش از ۴ هزار اصله نهال در عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان های رامیان، علی آباد کتول ، کلاله و بندرگز نهال کاشتند.

هاشمیان گفت: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش بینی  شده در قانون است که قضات گلستانی سال گذشته برای جلوگیری از  ورود افراد به زندان در جرائم سبک اعمال کرده اند.

به گفته وی ف گلستان یکی از استان های پیشرو در صدور ارای جایگزین حبس است.