استاندار گلستان:

گلستان جز ۱۲ استان با شیب تند ابتلا و ۱۰ استان با شیب ملایم ابتلا نیست

استاندار گلستان گفت: اگرچه خوشبختانه گلستان جز 12 استان با شیب تند ابتلا و 10 استان با شیب ملایم ابتلا نیست و خوشبختانه آمار فوتی های استان پایین است اما میزان درگیر سازی ویروس جهش یافته بسیار بالاست و لازم است همه طی یکی دو هفته آتی مراقبت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجدخبر، هادی حق شناس امروز شنبه ۲۱ فروردین در جلسه ستاد استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان های گرگان، بندرگز، کردکوی، آزادشهر، مینودشت، گنبدکاووس در وضعیت قرمز، شهرستان های گالیکش، رامیان، آق قلا، ترکمن در وضعیت نارنجی و شهرستان های گمیشان، علی آباد کتول، کلاله و مراوه تپه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود:  تغییر رنگ شهرها که توسط ستاد ملی کرونا اعلام می شود، پروتکل های مربوط به آن رنگ را در آن شهرها فعال می کند و نیازمند اعلام دوباره نیست.

استاندار گلستان یادآور شد: از امروز به مدت ۱۰ روز کلیه مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز و مشاغل گروه های ۳ و ۴ در شهرهای نارنجی تعطیل هستند و اداره کل صمت، نیرو انتظامی، فرمانداری ها و دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای این اقدام نظارت لازم را داشته باشند.

وی افزود: تغییر ساعت ادارای در دستگاه های اجرایی تخلف است اما دستگاه موظف و مکلف اند در شهرهای قرمز از ظرفیت یک سوم کارمندان، در شهرهای نارنجی از ظرفیت یک دوم کارمندان و در شهرهای زرد از ظرفیت دو سوم کارمندان استفاده کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات رونق تولید کسانی که از شیوع ویروس کرونا کسب و کارآنها آسیب دیده است برای افراد حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون و برای افراد حقوقی تا سقف ۲ میلیارد تومان اعطا می شود و آنها می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

در ادامه این جلسه  دکتر فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۴۸۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۷۵ نفر در ICU بستری هستند و ۳۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل اند.