قر ماندار گرگان:

دهیاریها موظف به اجرای پروتکل ها در روستاها هستند

فرماندار گرگان گفت: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت بهداشتی شهر گرگان دهیاریها نیز با اعلام بخشداریها موظف به اجرای پروتکل ها در روستاهای این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: به تمام بخشداریها اعلام میکنیم که دهیارهای زیر مجوعه خود را مکلف به اجرای پروتکل های بهداشتی کرده و با جدیت بر این مساله در روستاها نظارت کنند.

وی افزود: ممانعت از برگزاری مر اسم های مختلف ، میهمانی ها و تجمع های خانوادگی از جمله مواردی است که دهیاریها باید به اهالی روستا متذکر شوند و چنانچه این مسائل رعایت نشود به سرعت به مراجع قانونی از جمله نیروی انتظامی اطلاع دهند.

حمبدی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی موظف به نظارت بر زیر مجموعه خود ردزمان تعطیلی ها هستند ، بیان کرد:اتاق اصناف، میراق فرهنگی، صنعت و معدن ، آموزش و پرورش و روزش وجوانان از جمله گروههای هستند که مشاغل زیر مجوعه آنها تا ابلاغ بعدی مکلف به تعطیلی  در راستای اجرای پروتکل ها هستند.

وی گفت: از امروز یک تیم نظارتی در دو نوبت صبح و عصر متشکل از ناظران بهداشت ، اصناف، صنعت و معدن و اماکن تشکیل می شود که با جدیت در راستای ارجای پروتکل های بهداشتی بر مشاغل مختلف و اینکه مشاغل تعطیل شده از ابلاغیه تعطیلی ها سرپیچی نکنند ، نظارت خواهند کرد.

قرماندار گرگان دررابطه با منع تردد ها هم گفت: ساعت تردد کماکان از ۱۰ شی تا ۳ صبخ ممنوع است و برای افرادی که ساکن گرگان هستند اما پلاک غیر بومی دارند، در حال تصمیم گیری هستیم که اگر بشود با ثبت مدارک اسکان در گرگان بتوانند در طول روز با خودور خود تردد کنند، اما این افراد تا اعلام و نتیجه گیری نهایی با مسئولان مربوطه حق تردد با پلاک غیر بومی را ندارند.