رعایت اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم در انتخابات/ اعلام راه ارتباطی با مردم جهت گزارش تخلفات انتخاباتی

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان گلستان تاکید کرد: اصل ما در انتخابات بر بی طرفی است و فارغ از هر گونه نگاه سیاسی، حزبی، قومی، جغرافیایی فقط به وظایف خود در انتخابات و صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس عمل می کنیم.
به گزارش ساجد خبر، به نقل از استانداری گلستان، امیر محمدپور یادآور شد: با استناد به تبصره ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۶۹ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، هیئت بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان و متناظر آن در شهرستان های تابعه تشکیل شده است.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان با اشاره به اقدامات هیات بازرسی انتخابات استان گفت: وزارت کشور به عنوان مسئول حسن اجرای جریان انتخابات و به منظور ارتقاء ضریب اطمینان از صحت و سلامت برگزاری انتخابات، بازرسانی را در کنار سایر دست اندرکاران امر انتخابات به حوزه های انتخابیه و ثبت اخذ رای اعزام می کند.
وی با بیان اینکه رضایت خدواند و مُرّ قانون در سرلوحه امور است اظهارکرد: هیات بازرسی با همت شبانه روزی در تلاش است با ساز و کار لازم و با تمام ظرفیت موجود با رویکردی پیشگیرانه و منطقی از وقوع هرگونه تخلف انتخاباتی ممانعت به عمل آورد.
محمدپور با استناد به مواد ۶۸ و ۷۳ قانون و آیین نامه انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر الزامی بودن عدم جانبداری نسبت به کاندیداهای احتمالی از سوی عوامل اجرایی و نظارت انتخابات و همچنین مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادها ، گفت: رویکرد هیات بازرسی در مرحله اول پیشگیری و تذکر قانونی برای جلوگیری از وقوع تخلف و سپس مقابله و برخورد در صورت صحت و احراز تخلف برابر قانون است.
دبیر هیات بازرسی انتخابات استان با اعلام شماره های تماس ۳۲۴۸۰۱۳۲ الی ۴ و ۱۱۱ به عنوان پل ارتباطی مردم با دبیرخانه هیات خاطر نشان کرد: مردم شریف استان می توانند نظرات و گزارشات در زمینه مشکلات احتمالی مبنی بر دخالت مدیران و مسئولان در انتخابات، سوء استفاده از اموال و امکانات عمومی، جانبداری مسئولان به نفع کاندیدای خاص و … را با ما در میان بگذارند و این اطمینان را می دهیم که در اسرع وقت نسبت به این گزارش ها رسیدگی خواهیم کرد.
وی در پایان مشارکت حداکثری، حضور پرشور و نشاط همراه با بینش سیاسی و اجتماعی مردم عزیز را ضامن اقتدار ایران اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد: با استعانت از خداوند، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان گلستان به صورت همزمان با سراسر کشور به طور سالم، با کمترین حاشیه و بر مبنای اصل بی طرفی برگزار کنیم.