توزیع هفت هزار جعبه تخم نوغان در گلستان آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی مینودشت از آغاز توزیع هفت هزار جعبه تخم نوغان برای پرورش کرم ابریشم در این شهرستان و دیگر شهرهای استان گلستان از جمله گالیکش، رامیان، کلاله، آزادشهر و علی آباد کتول خبر داد و گفت: امسال قیمت هر جعبه ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش ساجد خبر، حبیب الله زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر چهار هزار خانوار گلستانی هر سال به فعالیت پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که نیمی از آنها در شهرستان مینودشت سکونت دارند.

وی افزود: بهره‌برداران و فعالان پرورش کرم ابریشم در شهرهای مختلف گلستان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و مراکز توزیع تخم نوغان، نسبت به خریداری آن اقدام نمایند.

زارع اضافه کرد: پارسال هر کیلوگرم پیله ابریشم تر بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار ریال توسط بخش خصوصی از نوغانداران گلستان خریداری شد که این قیمت مورد رضایت پرورش دهندگان بود.

وی بابیان اینکه امسال وضعیت درختان توت و برگ آنها به عنوان مهمترین غذای کرم ابریشم در گلستان مطلوب است، تصریح کرد: اسفند سال گذشته افزون بر ۶۵ هزار اصله نهال توت اصلاح نژاد شده در این استان بین نوغانداران جهت غرس در اراضی زراعی، باغی یا محوطه حیاط مسکونی شان توزیع شد.

مدیر جهادکشاورزی مینودشت همچنین گفت که پارسال ۶ هزار و ۶۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران گلستانی توزیع و از این مقدار ۲۴۰ تن پیله تر برداشت شد.

به گزارش ایرنا، نوغانداری در استان گلستان هر ساله از اوایل بهار با شکوفایی درختان توت آغاز و تا اواخر این فصل ادامه دارد و مدت زمان نگهداری از هر جعبه تخم نوغان تا تولید محصول ۴۵ روز است.