۹۳۸ داوطلب برای شورای اسلامی روستا در گلستان ثبت نام کردند

دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت که دیروز و تا پایان روز دوم ثبت نام ۹۳۸ داوطلب برای حضور در انتخابات شورای اسلامی روستاهای گلستان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۸۸۰ نفر مرد و بقیه زن هستند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ایرنا، سیدمحسن کاظمی روز چهارشنبه اظهار داشت : تعداد ثبت نام کنندگان دیروز برای شرکت در رقابت انتخاباتی شورای روستا در گلستان ۶۰۲ نفر شامل ۵۶۵ نفر مرد و ۳۷ زن بود.

دبیر ستاد انتخابات گلستان با توجه به روند صعودی شیوع ویروس کرونا در استان به داوطلبان توصیه کرد ثبت نام خود را بصورت غیرحضوری انجام دهند

وی همچنین با اشاره به ثبت نام قطعی هزار و ۴۳۹ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در گلستان گفت : این افراد برای تصاحب ۱۸۰ کرسی شورا با هم رقابت می کنند.

کاظمی ادامه داد: در مجموع ۱۸۰ عضو اصلی و ۱۱۱ عضو علی البدل به شورای اسلامی ۳۴ شهر گلستان راه پیدا می کنند.

۳۰ شهر استان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی البدل خواهند شد .

به گزارش ایرنا ، در دوره پنجم انتخابات شورای اسلامی شهر در گلستان هزار و ۴۸۴ نفر ثبت نام کردند که ۴۵ نفر از دوره ششم بیشتر بود.

به گفته کاظمی در همه شهرهای گلستان تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات رسید.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که در انتخابات گذشته میزان مشارکت آنها ۵۸ درصد بود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.