تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از انجام 11 هزار و 500 بازرسی از واحدهای صنفی استان گلستان در سال 99 خبر داد.
به گزارش ساجد خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، رضا دهدشتی زاده گفت: نظارت بر مراکز عرضه و فروشگاه ها، یکی از وظایفی است که استاندارد به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در مبدا، اجرا می کند.
وی در ادامه گفت: تکلیف ما از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، برای نظارت بر واحدهای صنفی استان گلستان، ۱۰ هزار و ۳۸۴ بازرسی بوده است که عملکرد ما در این حوزه، ۱۱ هزار و پانصد بازرسی و تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه محوله بوده است.
وی افزود: استان گلستان همچنین از سوی سازمان ملی استاندارد ایران مکلف به اخذ ۳۴۵ نمونه کالا از بازار و آزمون این نمونه ها در سال گذشته بوده است که در این دو آیتم نیز از برنامه محوله عبور، ۳۰۵  نمونه از بازار اخذ کرده و جهت آزمون به آزمایشگاه های اداره کل و همکار ارسال شد.
دبیر شورای استاندارد گلستان با اظهار این مطلب که حدود ۲۰ نفر از کارشناسان اداره کل در انجام بازرسی از بازار دخیل هستند و این بازرسی ها اغلب یک نفره یا در تیم های دونفره انجام می شود، گفت: علاوه بر نیروهای اداره کل، ۴ شرکت تایید صلاحیت شده همکار نیز با حدود ۱۵ بازرس، در انجام این بازرسی ها، با استاندارد همکاری می کنند.
مدیرکل استاندارد گلستان با اظهار رضایت از همکاری اصناف و فروشگاه ها در انجام بازرسی ناظران استاندارد، از سازمان صمت استان، فرمانداری ها و اصناف شهرستان ها نیز به خاطر این همکاری و توجیه واحدهای صنفی طی سالهای اخیر، قدردانی نمود.
دهدشتی زاده در پایان به گلستانی ها یادآور شد در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا پیامک ۳۰۰۰۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند و یا اینکه شخصا به کمک یک پیامک رایگان به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل نمایند.