۱۹ هزار شهروند گنبدی کارت هوشمند ملی ندارند

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس با تاکید برضرورت دریافت کارت هوشمند ملی برای افراد ۱۵ سال به بالا گفت که در حال حاضر ۱۹ هزار نفر از جمعیت واجد شرایط این شهرستان که نیمی از آن‌ها دانش‌آموز هستند، هنوز برای کارت ملی اقدام نکردند.

به گزارش ساجد خبر، جلیل‌گلدی امان‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گنبدکاووس حدود ۲۵۹ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال دارد که ۱۹ هزار نفر آنها معادل تقریبی هشت درصد هنوز کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: درصورت اقدام جمعیت دانش آموزی گنبدکاووس برای کارت ملی، چهار درصد به آمار ۹۲ درصدی دریافت کنندگان این کارت در شهرستان اضافه می‌شود.

امان‌زاده بابیان اینکه علاوه بر ۹ هزار دانش آموز گنبدی که برای کارت هوشمند ملی اقدام نکردند، پنج هزار نفر آنان نیز باید شناسنامه خود را عکس‌دار نمایند، برضرورت همکاری بیشتر مدارس و آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن این ۲ موضوع تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مرحله آزمایشی صدور کارت هوشمند ملی در بهمن سال ۱۳۸۸ در استان قم و با ثبت نام از ۵۳ نفر از اعضای خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان آغاز شد و پس از آن در تمامی استان‌ها از جمله گلستان با فراهم شدن ساز و کار مناسب، عملیاتی شد.

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس همچنین از تعویض شناسنامه‌های قدیمی افراد بالای ۱۵ سال نیز خبر داد و گفت: تمامی افرادی که شناسنامه قدیمی (دست نویس) دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.