صادرات ریلی از بندرترکمن آغاز شد

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از آغاز صادرات ریلی از بندرترکمن خبرداد و گفت: تخفیفات ۴۰ درصدی هزینه حمل بار برای تجار و بازرگانان در این مسیر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ساجد خبر، محسن اعتماد اظهارکرد: به منظور تحقق شعار سال و به منظور تسهیل فرآیند صادرات، بارگیری بخشی از کالاهای صادراتی سیمان از طریق گمرک و راه آهن بندرترکمن آغاز شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: با توجه به نزدیکی واحدهای تولیدی به بندرترکمن و سهولت حمل و انتقال کالا این امر مورد استقبال تجار و صاحبان کالا قرار گرفته و انتظار می رود در روزهای آتی حجم بارگیری کالا افزایش یابد.

اعتماد با بیان اینکه بارگیری از روز گذشته (دوشنبه) آغاز شده است، گفت: تعرفه صادرات برای مسافت زیر ۱۵۰ کیلومتر به ازای هر تن ۴۲.۷ فرانک تعین شده اما برای رونق صادرات از بندرترکمن و کاهش هزینه‌های حمل بارهای صادراتی در مجموع ۴۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و از این پس انتقال کالا از بندرترکمن به مرز اینچه برون با تعرفه ۸.۴ محاسبه می شود.

وی افزود: رونق اقتصادی بندر ترکمن، توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذار و کاهش هزینه‌های صادراتی بخشی از مزایای اجرای این طرح است که می‌تواند مصداقی برای تحقق شعار سال باشد.

اعتماد گفت: اولین محموله صادراتی از بندرترکمن به ترکمنستان ۵۰ هزار تن سیمان است که طی چند مرحله برای ارسال به مرز اینچه برون بارگیری می‌شود.

وی توضیح داد: علاوه بر اینکه ایستگاه بندرترکمن از لحاظ بارگیری فعال می شود برای کارگران و بومیان منطقه هم شغل ایجاد خواهد شد.

گفتنی است گمرک بندرترکمن از قدیمی ترین گمرکات شمال کشور است که در سال های اخیر احیاء شده با اخذ مجوز واردات و بارگیری کالاهای صادراتی از طریق راه آهن این شهر انتظار می رود در روزهای آتی شاهد رشد و شکوفایی این گمرک باشیم.