سخنگوی دستگاه قضائی عنوان کرد؛

دستور رئیسی برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص بهبود وضعیت معیشتی کارکنان قوه قضائیه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضائیه در نشست فصلی شورای قضائی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تورم موجود، وضعیت معیشتی همکاران به خصوص همکاران اداری قوه قضائیه از دغدغه‌های جدی رئیس قوه قضائیه است، گفت: داولین جلسه مشورتی قوه قضائیه که به صورت ثابت در روزهای یکشنبه برگزار می‌شود، روز گذشته به همین موضوع اختصاص یافت و با بهره‌گیری از گزارش‌ها و نظرات کارشناسی اعضای محترم در محدوده ضوابط و مقررات قانونی، رئیس قوه قضائیه دستورات و تدابیر ویژه ای را ابلاغ کردند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه مقرر کردند که در تعاقب پرداخت‌های قبلی در روزهای آینده پرداخت دیگری به صورت یکنواخت برای تمامی همکاران قضائی و اداری انجام شود. همچنین قرار شد که در آستانه ماه مبارک رمضان یک سبد کالا برای عموم همکاران اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد و شرکتی تهیه شود تا در آغاز ماه مبارک رضان در اختیار کارکنان قوه قضائیه قرار بگیرد. محل تأمین همه این پرداختی‌ها که مورد اشاره قرار گرفت، از محل بودجه و اعتبارات دولتی است.

اسماعیلی گفت: رئیس قوه قضائیه همچنین مقرر کردند که از ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۰ هر آنچه قابلیت پرداخت برای همکاران داشته باشد و دایره شمول آن گسترده و عام باشد حتماً در قالب خدمات رفاهی و موضوعاتی مانند حق مسکن، بیمه و پرداختی‌هایی که امکان پرداخت در ضوابط بودجه را داشته باشد، در سال ۱۴۰۰ مورد لحاظ شده و مورد اهتمام قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: رئیس قوه قضائیه همچنین کمیته‌ای را برای بررسی ظرفیت‌های قانونی که سایر ادارات و وزارتخانه‌ها برای پرداخت برخی فوق‌العاده‌ها از آن استفاده می‌کنند، به صورت ویژه در حداقل زمان بررسی کرده و پیشنهادات لازم را به رئیس قوه قضائیه، دولت و مجلس ارائه کند.