رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد:

بازگشایی در چند نقطه کلیدی شهر/ لزوم تامین بخش های قابل توجهی از درآمد شهرداری از حوزه سرمایه گذاری

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در حوزه سرمایه گذاری، تلاش ، تحرک و خلاقیت بیشتری در بودجه امسال مورد توجه است که انتظار میرود بخش های قابل توجهی از درآمد شهرداری باید از این حوزه تامین شود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از برنا از گرگان؛ سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: در اولین جلسه علنی شورای شهر گرگان در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری گرگان به مبلغ ۱۰۰۰میلیارد تومان به شهردار مرکز استان ابلاغ شد که در آن توجه ویژه ای به موضوعات مجموعه های گردشگری و تفریحی شهربازی شده است و مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان از بودجه عمرانی به ادامه کار شهر بازی توسط قرارگاه خاتم اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم بخش های از این پروژه در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی بیان داشت: توجه بیشتر به محلات کم برخوردار،توجه به هویت تاریخی و فرهنگی شهر گرگان،  توسعه سرانه ها و پارک های شهر و توزیع عادلانه سرانه فضای سبز در محلات از جمله مواردی است که در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

مرتضوی گفت: در زمینه بازگشایی و تملک های شهرداری در سال ۹۹ اقدامات خوبی صورت گرفته و این نوید را میدهیم که در روزهای آتی طی مراسمی در چند نقطه کلیدی و محوری شهر مثل بلوار طبیعت، خیابان سجادیه و همچنین بخشی از مسیر کمربندی گرگان  در محدوده پل سربازان گمنام امام زمان (عج) بازگشایی می‌شود.

وی همچنین به انجام بازگشایی در محور بلوار طبیعت که منجر به اتصال کاشانی به چناران و همچنین بازگشایی در خیابان اصلی اوزینه اشاره کرد و گفت: در بودجه سال جاری نیز به انجام بازگشایی ها  پرداخته و سعی خواهد شد قفل هایی که در برخی شبکه های عبور و مرور شهری وجود دارد مرتفع شود.

وی متذکر شد: در حوزه سرمایه گذاری، تلاش ، تحرک و خلاقیت بیشتری در بودجه امسال مورد توجه است و بخش های قابل توجهی از درآمد شهرداری باید از این حوزه تامین شود که حاصل ایجاد یکسری از افکار نوین و راهبردی و توجه به ایجاد ارزش افزوده در مستغلات و املاک است که در این صورت میتواند منجر به درآمدهای پایدار برای شهرداری شود.

مرتضوی گفت:  اولین قدم در روزهای آغازین سال جدید توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر توجه به مبلمان شهری، چراغ های روشنایی و نور پردازی در خیابان امام خمینی بود که در این زمینه قردادی بسته شده و اجرا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: تغییراتی  که در بافت تاریخی در سال های گذشته شروع  شده بود امسال هم مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برای تکمیل تالار فرهنگی گرگان که در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌باشد و همچنین جهت شروع، تملک و انجام تعهداتی که با جهاد  کشاورزی در خصوص پارک ۴ هکتاری وجود دارد رقمی در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

بودجه ورزش سه برابر شده است

وی با بیان اینکه سه برابر هزینه سال گذشته برای توسعه ورزش، بودجه در نظر گرفته شده است توضیح داد: برای حمایت از تیم بسکتبال گرگان و همچنین حمایت از تیم های که سالهای گذشته جایگاه خوبی را در کشور کسب کرده اند برنامه ریزی ویژه شده است.

مرتضوی در پایان با اشاره به طرح تفصیلی شهر گرگان اظهار کرد: مطالعات طرح تفصیلی گرگان بعد از مدتها در ۶ناحیه در شهرگرگان کامل و برنامه ریزی جهت تعیین کاربری ها، شبکه معابر با تمام جزییات، توسعه معابر شهری ، تراکم نهایی در شهر گرگان و جمعیت مورد نظر تا طرح جامعه بعدی مشخص شده است.

ارائه بسته های تشویقی در ضوابط طرح تفضیلی در مناطق کم برخوردار و بافت های فرسوده

مرتضوی گفت: تشویقی های در ضوابط طرح تفصیلی در نظر گرفته شده که در آن به مناطق کم برخوردار و بافت های فرسوده شهری که مستحق حمایت و پشتیبانی هستند توجه شده است تا سرمایه گذار انگیزه حضور در این مناطق را پیدا کند.

رئیس شورای شهر گرگان در پایان گفت: طرح تفصیلی به همه ظرفیت های طرح جامع توجه کرده و از همه آنها بهره برداری میکند و طرح جامع گرگان را به یک طرح کارآمد و مفید تبدیل کرده است که شورا و مدیریت شهری بعدی در دوره ششم از این موهبت میتواند به خوبی بهره برداری نماید.