فعالیت دو مرکز توانبخشی کودکان اوتیسمی در گلستان

مدیر کل بهزیستی گلستان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی اوتیسم از خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم خواست از مشاوره و خدمات بهزیستی استفاده کنند.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در گلستان ۱۵۴ نفر دارای  اختلال  اوتیسم شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و برای شناسایی افراد بیشتر درگیر با آن نیازمند همکاری والدین هستیم.

حسینی ادامه داد: خانواده‌هایی که علائم این اختلال را در کودک خود مشاهده می‌کنند می‌توانند با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net بصورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به پرسشنامه از اختلالات فرزند خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمائی‌ها و مشاوره‌های بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند.

او افزود: اختلال اوتیسم از یک و نیم سالگی شروع وتا ۳ سالگی بروز داده می‌شود و عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت کردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی، گریز از جمع و انجام کار‌های تکرای از علائم آن است.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین با اشاره به فعالیت دو مرکز توانبخشی کودکان اوتیسمی در گلستان گفت: یک مرکز در شهرستان گنبد کاووس با ظرفیت ۳۰ نفر و یک مرکز نیز با ظرفیت ۵۰ نفر به آموزش و توانبخشی ویژه کودکان اوتیسم می‌پردازند.

اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است و دوم آوریل روز جهانی اوتیسم نام دارد.