تردد ۷ میلیون و ۸۶۷ هزار خودرو در جاده های گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از ثبت تردد هفت میلیون و ۸۶۷ هزار خودرو در جاده های استان در نوروز ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش ساجد خبر، مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه) تا ۱۳ فروردین، هفت میلیون و ۸۶۷ هزار تردد در جاده های گلستان ثبت شده و طی این مدت ۵۰۶ هزار خودرو به استان وارد و ۴۹۰ هزار خودرو هم خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اضافه کرد: نرخ جریان تردد در نوروز امسال ۳۷۵ بوده در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۸۹ و در سال ۹۸ حدود ۳۸۵ ثبت شده است.

وی افزود: اوج بار ترافیکی جاده ها بین ساعت ۱۸ الی ۱۹ بوده و محور گرگان به علی آبادکتول با تردد ۵۹۵ هزار و ۷۹۲ تردد شلوغ ترین مسیر بوده است.

میقانی بیان کرد: طی این مدت ۱۸۱ هزار و ۸۹۳ نفر با ناوگان جاده ای استان جابجا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: همچنین در نوروز امسال، ۱۴ هزار و ۶۷۰ مسافر با قطار وارد استان شده و ۱۳ هزار و ۲۸۰ نفر هم با این ناوگان حمل و نقلی خارج شده اند.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۳۹ نفر هم با هواپیما وارد استان شده و چهار هزار و ۶۷۶ نفر هم با این وسیله از استان خارج شده اند.

میقانی با بیان اینکه ۶۸ درصد پلاک های تردد شده در ۱۳ فروردین بومی استان بوده است، گفت: در نوروز ۱۴۰۰ پلاک استان های تهران، مازندران، خراسان رضوی و شمالی، سمنان و بلوچستان بیشترین خودروهای تردد شده در استان بوده است.