باران، مشکل کم‌آبی اراضی دیم‌ گلستان برطرف می‌کند

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی به استان گفت که بارش ناشی از فعالیت این سامانه، مشکل کم‌آبی اراضی کشاورزی دیم‌ استان را برطرف خواهد کرد.

به گزارش ساجد خبر، نوربخش داداشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عصر امروز با ورود سامانه ناپایدار و پرفشار، دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد و بارش باران نیز بیشتر مناطق گلستان را در بر خواهد گرفت.

وی پیش بینی کرد که بارش باران در مناطق کوهپایه تا ۲۰ میلیمتر رسیده و مناطق کوهستانی و مرتفع نیز شاهد بارش برف خواهند بود.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی، شاهد افزایش ابر، گاهی بارندگی، وزش باد شدید، در نواحی مرتفع کوهستانی ریزش پراکنده برف و پدیده مه خواهیم بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی گلستان، فردا از فعالیت موج بارشی در استان کاسته می شود و تا اواخر هفته جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما برقرار خواهد بود.

ده ها هزار هکتار از اراضی بندرترکمن و گمیشان در غرب تا نوار مرزی گنبد و مراوه تپه در شرق گلستان همه ساله زیر کشت گندم و جوی دیم قرار می‌گیرد و حاصل‌خیزی این زمین ها در کنار آب و هوای مطلوب، به تولید محصولات با کیفیت منجر می گردد.

بارش اندک باران در پاییز و زمستان سال گذشته و افزایش غیرمنتظره دما موجب نگرانی و ترس از خشکسالی در کشاورزان شد و برگزاری مراسمات دینی و آیینی برای باران خواهی از جمله صدقه باران در سیمین شهر و تعدادی از روستاهای آق قلا را افزایش داد.