اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای «سد قره‌چای» رامیان

نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بالغ بر 300 میلیارد ریال برای «سد قره‌چای» رامیان خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از فارس از گرگان، غلامعلی کوهساری ظهر امروز در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان به همراه فرماندار آزادشهر اظهار کرد: درخواست ما این است نحوه کار این حوضه‌ها مشخص شود تا در مواقع ضروری مجمع نمایندگان برای تامین و توزیع اعتبارات اقدام کند.

وی تصریح کرد: تامین آب شرب اولویت اول ما است و با پیگیری‌های جدید با حضور رئیس مجلس در استان، برای «سد قره‌چای» اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که باید هر چه زودتر مطالعات فاز دوم و در ادامه اجرای آن آغاز شود.

بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما ضروری است برای چاه‌هایی که تجهیز شده است و یا چاه‌هایی که برای شرب حفر شده است اقدامات اجرایی برای در مدار قرار گرفتن انجام شود.

* حسینی: آسانگیری برای حفر مجوز چاه‌های آب شرب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با فرماندار آزادشهر و نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری آزادشهر، گفت: در همه شهرها و روستاها تاکید کرده‌ایم که صدور مجوز حفر چاه آب شرب تسهیل شود.

سیدمحسن حسینی اظهار کرد: امسال به گفته مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است و طی نشست‌هایی با همکاران در صدد هستیم موانع پیش‌رو را کمتر و پشتیبانی‌ها را در بخش تولید مرتبط با شرکت بیشتر کنیم.

وی با اشاره به برکات ادغام دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: یکی از پیشنهادهای ما در طرح‌های آبرسانی این است که اجرای طرح‌های آبرسانی استان به شرکت آب و فاضلاب واگذار گردد تا با انسجام و سرعت بیشتری پیگیری شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان تحولات جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: ساختار جدید این شرکت براساس حوضه‌های آبریز است و ۹ حوضه آبریز در کشور معرفی شده است که گلستان در حوضه‌آبریز اترک و حوضه‌های شمالی قرار دارد و مدیران این حوضه‌ها بیشتر به هماهنگی بین حوضه‌ای می‌پردازند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آزادشهر نیز در این دیدار با بیان اینکه آب مهمترین دغدغه شهرستان است، گفت: اولویت اصلی ما در شهرستان آزادشهر تامین و توزیع آب شرب است.

حمیدرضا ملک‌حسینی ضمن استقبال از پیشنهاد شرکت آب منطقه‌ای در واگذاری اجرای طرح‌های آبرسانی به آب و فاضلاب، اظهار کرد: دوگانگی تامین آب بین آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب باعث بروز ناهماهنگی‌ها و کندی کار می‌شود.