سرقت ۲ میلیون لیتر گازوئیل از نیروگاه علی‌آبادکتول/فروش ۴۸ میلیارد گازوئیل مسروقه

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۳۷۷ هزار لیتر گازوئیل سرقتی به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال از نیروگاه برق علی‌آبادکتول خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از پایگاه خبری پلیس، ، سرهنگ فرزاد تاجره اظهار داشت: به دنبال اطلاع واصله مبنی بر سرقت و قاچاق عمده سوخت توسط یک باند حرفه ای در نیروگاه برق “علی آباد کتول” در آذر ماه سال جاری، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از یک سری اقدامات میدانی گسترده و استفاده از شگردهای خاص پلیسی، پی بردند که تعدادی از کارکنان نیروگاه، رانندگان تریلی و خریداران سوخت با تشکیل باندی، گازوئیل های ارسالی از شرکت نفت را که برای تولید برق باید استفاده می شد، با ترفندهایی از نیروگاه خارج و در محل های از قبل تعیین شده دپو می‌کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: متهمان در فرصتی مناسب سوخت های سرقتی را به برخی از شرکت‌های استان‌های همجوار و حاشیه تهران، با قیمت آزاد به فروش رسانده و از این طریق پول هنگفتی به دست آورده‌اند.

سرهنگ تاجره بیان کرد: سرانجام در آذر ماه سال جاری با اشراف اطلاعاتی پلیس و انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات تخصصی، ماموران موفق شدند ۱۳ متهم این پرونده را طی چند عملیات غافلگیرانه در شهرستان‌های کردکوی، گرگان و علی‌آبادکتول دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کشف۲ میلیون لیتر گازوئیل در مرحله اول تحقیقات این پرونده در آذر ماه سال جاری، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای این باند بیش از ۲ سال فعالیت مجرمانه در این زمینه داشتند تحقیقات بیشتر از آنان ادامه داشته که در این زمینه مقدار ۳۷۷ هزار لیتر سوخت سرقتی و قاچاق دیگر نیز کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان در اعترافات خود اعلام کردند، سوخت های ارسالی از شرکت نفت را قبل از رسیدن به نیروگاه در مکانی تخلیه و سپس با همان تانکر خالی راهی نیروگاه می‌شدند و با هماهنگی شلنگ بند وانمود می‌کردند که در حال تخلیه سوخت هستند.

وی گفت: در برخی موارد نیز متهمان تانکر سوخت را وارد نیروگاه کرده و پس از یک تخلیه صوری، گازوئیل ها را مجددا به مکانی دیگر منتقل و از آنجا به فروش می رساندند.

سرهنگ تاجره خاطر نشان کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار سوخت بیش از ۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است.