رئیس قوه قضائیه:

برخی خصوصی‌سازی‌ها «بد» بود/کارخانه‌ها به کسانی واگذار شد که آبادانی را به ویرانه تبدیل کرده‌اند

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از برخی خصوصی سازی ها گفت: کارخانه ها به کسانی واگذار شد که آبادانی را به ویرانه تبدیل کرده‌اند

به گزارش ساجد خبر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان اظهار داشت: امروز از چند کارخانه بازدید کردم؛ ثروتی در این استان اینگونه بلاتکلیف مانده است. در بخشی، خصوصی سازی انجام شده که نماد خصوصی سازی بد است و در بخشی خصوصی سازی خوب است. در ابتدا به کسانی واگذار کرده‌اند که ویران کرده‌اند و سپس به کسانی واگذار کرده‌اند که آباد کرده‌اند.

*آیت الله رئیسی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی در جریان سفرهای استانی: انصاف نیست که برخی واحدهای تولیدی با تعطیلی یا تاخیر در کار مواجه شوند، در حالیکه زمینه برای کار وجود دارد. شعار سال صرفا شعار نیست و حکایت از یک نیاز در کشور است تا همه کشور بدانند که نیاز کشور چیست. همه بخش‌ها باید همت کنند چرا که مسئله تولید مسئله اصلی ماست.

*آنچه که ما را در مقابل دشمن سرافراز و بی نیاز می‌کند «تولید» و «ایجاد اشتغال» است. اگر عرصه کار باشد یک دنیا امید در دل مردم ایجاد می‌شود.

* سازمان‌های نظارتی و سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار زیادی در رابطه با اجرای عدالت دارند.  امروز کارخانه‌ای را دیدیم که جز یک سوله و تجهیزات فرسوده، چیزی از آن نمانده بود؛ سازمان‌های نظارتی باید فعال عمل کنند و سمن‌ها نیز باید فعال باشند و نارسایی‌ها را به مسئولان مربوطه گوشزد کنند.

*بنای ما برای برخورد با فساد،جدی است و در این زمینه به هیچ وجه مماشات نخواهیم کرد. هر کجا فساد پیدا شد باید مستند و با دلیل باشد. باب اتهام زنی را باید بست. اگر کسی سندی مبنی بر فساد و تخلف داشت، ارائه کند و یقین داشته باشد دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد.

*آبروی افراد مانند کعبه محترم است، اما اگر کسی فساد کرد آبروی خود را بر باد داده است. نسبت به مسئله صیانت از مطالبات مردم در سند تحول، تضمین‌های لازم پیش بینی شده است که مردم چگونه بتوانند مطالباتشان را مطرح کنند تا شنیده شوند

*با اجرای عدالت، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود. پیشگیری از وقوع جرم، مقدم بر برخورد است.

*در خصوص تعیین افراد و قضات مهم برای ما صلاحیت فرد است. ما بومی‌هایی داریم که با برادر خود رودربایستی ندارند که این موضوعی بسیار ارزشمند است. در انتخاب افراد نه ضرورت بر بومی بودن است و نه ضرورت بر بومی نبودن، بلکه آنچه مهم است صلاحیت فرد است