هشدار زرد نسبت به وزش باد شدید در کشور/ بارندگی امروز و فردا در برخی مناطق

مدیر کل پبش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در برخی استان‌ها و هشدار زرد سازمان هواشناسی خبر داد.

به گزارش ساجد خبر، «صادق ضیائیان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت بارندگی در برخی مناطق کشور، بیان کرد: امروز بارش‌هایی را در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی، فردا، ادامه داد: برای فردا بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و بعد از آن تقریباً تا پایان هفته بارش‌ها با رشد قابل ملاحظه‌ای مشهود نخواهد بود.

ضیائیان گفت: بارش‌های پراکنده را از روز چهارشنبه در برخی استان‌ها خواهیم داشت و پدیده‌ی خاص دیگری وجود نخواهد داشت.

وی در مورد وزش باد در کشور، افزود: وزش باد شدید را امروز بعد از ظهر در استان‌های مرکزی کشور و همچنین بخش‌هایی از استان آذربایجان غربی تا استان‌ مرکزی خواهیم داشت، اما سرعت باد از آنچه که در روزهای گذشته اتفاق افتاد به مراتب کمتر خواهد بود و بیشترین سرعت وزش باد را چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت شکل می‌دهد.

ضیائیان گفت: این باد را در استان‌های شمال، استان فارس، بخش‌هایی از اصفهان خواهیم داشت و در سایر نقاط هم وزش باد در بعد از ظهر را شاهد خواهیم بود، در حد هشدار زرد صادر کردیم در حالی که روزهای گذشته هشدار نارنجی بوده است.

وی در مورد طوفان قرمز اصفهان، افزود: چون باد شدید وجود داشته، خاک منطقه را بلند کرده، رنگ گرد و غبار بستگی به جنس خاکی دارد که آن اطراف وجود دارد و در مکان‌های مختلف این شرایط متفاوت است و بستگی به خاک اطراف منطقه دارد که چه جنسی دارد و باعث چه رنگی خواهد شد.