دستگیری کودک آزار گنبدی و دیگر رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

دستگیری عامل آزار و اذیت ۲ کودک گنبدی، سفر فرمانده مرزبانی ناجا، افزایش بستری بیماران کرونایی، خداحافظی فرهاد قائمی از تیم ملی والیبال و تعویق هفته هجدهم کورس سوارکاری گنبد از جمله رویدادهای خبری هفته نخست سال ۱۴۰۰ گلستان بود.

به گزارش ساجد خبر، به نقل از ​ایرنا، در پی انتشار خبری مبنی بر آزار و اذیت ۲ کودک در یکی از روستاهای گنبدکاووس، به دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان برای متهم پرونده آدم‌ربایی تشکیل و قرار بازداشت موقت وی نیز صادر شد.

۴۸ ساعت بعد از آن عده‌ای از مردم این شهرستان مقابل ساختمان دادگستری تجمع کرده و خواستار اشد مجازات برای خاطی شدند ضمن اینکه در لحظات پایانی تجمع تعدادی از شرکت کنندگان با پرتاب سنگ به برخی اموال عمومی خسارت زدند.

سیدخسرو خلیلی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب گنبد گفته بود که طبق گفته خانواده‌ها، متهم به کودکان آنان تعرض کرده که برای بررسی موضوع تجاوز، ۲ کودک هفت و هشت ساله به پزشکی قانونی فرستاده شدند اما پزشکی قانونی پس از بررسی، موضوع تجاوز را رد کرد.

رییس کل دادگستری گلستان نیز در حین بررسی روند رسیدگی به این گفته بود: رسیدگی سریع و قاطع به چنین پرونده‌هایی علاوه بر اینکه در قوانین مجازات اسلامی آمده، مورد تاکید رییس قوه قضاییه نیز است.

هادی حق شناس استاندار گلستان  هم با تاکیدبر ضرورت مجازات فرد خاطی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تصریح کرد که صبر مردم شهرستان در این حادثه، مانع سوء استفاده ضد انقلاب شد.

**

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور تیم صنعت مس رفسنجان را شکست داد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان به ۲۳۳ نفر رسید که ۵۱ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و به ۲۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

عبدالرضا فاضل از شناسایی و تایید سومین فرد مبتلا به کرونا انگلیسی در گلستان نیز خبر داد و گفت: این فرد در شهرستان اهواز مشغول کار بود و برای گذراندن تعطیلات نوروز به زادگاهش گنبدکاووس آمده بود که با آشکار شدن علایم این بیماری در بیمارستان بستری شد.

**

فرمانده مرزبانی ناجا با حضور در گلستان یادمان سردار سلیمانی در پاسگاه مرزی اینچه‌برون گنبدکاووس را افتتاح کرد.

سردار احمدعلی گودرزی در زمان حضور در این استان با علما و ریش سفیدان اهل سنت مرزنشین وهمچنین خانواده سرگرد شهید خطیری که در درگیری با اشرار در منطقه کرند به شهادت رسیده بود دیدار کرد .

سردار گودرزی در بازدید از منطقه مرزی اینچه برون گنبدکاووس گفت: نیروی انتظامی و مرزبانی در خط مقدم مقابله با اشرار، معاندان و اخلال‌گران نظام اقتصادی کشور قرار دادند و در این راستا مرزبانان سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار متجاوز مرزی را متوقف و به دستگاه قضایی معرفی کردند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی دستگیری قاچاقچیان موادمخدر اظهار داشت: مرزبانان در مبارزه با تروریست‌های اقتصادی و قاچاق کالا پارسال موفق به جلوگیری از ورود ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان) کالای قاچاق در حوزه مرزبانی شدند.

**

بیش از ۱۰ جشنواره برای نمایش آداب و رسوم، بازی‌های بومی و محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی و نیز توانمندی‌ فرهنگی و اقتصادی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در مناطق روستایی گلستان برگزار شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: متولی برگزاری جشنواره‌ها دهیار، اعضای شورا و فعالان اجتماعی روستا هستند که با نظارت بخشداری‌ و هماهنگی این اداره کل در چارچوب برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان آنها را اجرا می‌کنند.

علی نصیبی  با بیان اینکه در هر بخش یک روستا میزبان برگزاری جشنواره است، افزود: این جشنواره‌ها از سوم تا دوازدهم فروردین در ۲۶ نقطه استان برگزار می‌شود و حداکثر زمان برگزاری آن در هر روستا ۲.۵ ساعت است.

**

نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت که بیمارستان مراوه‌تپه تا پایان فروردین امسال تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

رضا آریان‌پور افزود: سال گذشته با تجهیز بیمارستان‌های فاطمه الزهراء(س) مینودشت و رسول اکرم(ص) کلاله به دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز، روند دسترسی به تشخیص، بستری و درمان بیماران کرونایی در این ۲ بیمارستان مطمئن‌تر شد.

**

هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس که قرار بود پنجشنبه و جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود به هفته آینده موکول شد.

**

یکی از شهروندان علاقه‌مند به محیط زیست و حیات وحش شهر بندرترکمن واقع در غرب استان گلستان، یک بهله پرنده شکاری مصدوم و کم رمق از گونه “دلیجه” را برای تیمار و مراقبت‌های درمانی به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان ساحلی تحویل داد.

**

فرهاد قائمی بازیکن گلستانی و ۳۱ ساله تیم ملی والیبال که با این تیم علاوه بر شرکت در المپیک به افتخارات فراوانی نیز دست یافته بود با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از ادامه حضور در تیم ملی خداحافظی کرد.

این والیبالیست گلستانی در این پیام نوشت: باور دارم که دوستانم بهترین شکل ممکن تیم را پیش خواهند برد و افتخارات دیگری در راه است و من نیز همانند مردم کشورم به تماشای مسابقات خواهم نشست و برای موفقیت دوستانم هورا خواهم کشید.

قائمی که اولین گلستانی راه یافته به المپیک است سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران در رده‌های نوجوانان و جوانان را دارد.