تجهیزات هواشناسی گلستان ارتقا و بروز شود/ از ۱۳ اقلیم دنیا ۸ اقلیم در گلستان وجود دارد

استاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه از ۱۳ اقلیم دنیا هشت اقلیم در گلستان وجود دارد، نیاز است که تجهیزات هواشناسی استان ارتقا یابد و بروز باشد.

به گزارش ساجدخبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس امروز سه شنبه سوم فروردین در بازدید از اداره کل هواشناسی به مناسبت ۲۳ مارس روز جهانی هواشناسی ضمن تبریک سال نو و خداقوت به فعالان حوزه هواشناسی استان، اظهار کرد: ارتقا پیش‌بینی‌های هواشناسی افزایش بهره‌وری تمام بخش‌ها را به همراه دارد و موجب پیشگیری از خسارات احتمالی و همچنین افزایش محصولات کشاورزی می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از بروز سیل توجه ویژه‌ای به افزایش ایستگاه‌های هواشناسی در استان شده است.

حق‌شناس افزود: مکان‌یابی و کلنگ‌زنی رادار هواشناسی در گنبدکاووس اتفاق ارزشمندی بود و امیدواریم با توجه به خریداری تجهیزات آن ابنیه این رادار هواشناسی نیز هرچه زودتر ساخته شود تا پیش‌بینی وضعیت جوی و هواشناسی در استان دقیق‌تر شود.

استاندار گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه از ۱۳ اقلیم دنیا هشت اقلیم در گلستان وجود دارد، نیاز است که تجهیزات هواشناسی استان ارتقا یابد و بروز باشد.

حق‌شناس گفت: ارتقا دقت پیش‌بینی‌های هواشناسی در تمام بخش‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌خصوص بخش کشاورزی که می‌تواند نقش موثری در زمان کاشت و برداشت محصولات داشته باشد.

لازم به ذکر است ۲۳ مارس روز جهانی هواشناسی است و در سال ۲۰۲۱ میلادی با شعار «اقیانوس، آب و هوا و اقلیم ما» نامگذاری شده است.