رئیس پیش بینی هواشناسی گلستان:

نفوذ جریانات گرم جنوبی به گلستان/دما ۱۵ درجه افزایش می یابد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان از استقرار هوای گرم در استان خبرداد و گفت: دما در گلستان به ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

به گزارش ساجدخبر، محمود محمد قلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه) با عبور موج کوتاه از استان در برخی از مناطق کوهستانی بارش‌های خفیف و پراکنده را شاهد بودیم.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان افزود: از امروز (سه‌شنبه) تا عصر چهارشنبه با نفوذ جریانات جنوبی شاهد افزایش محسوس دما خواهیم بود به طوری که امروز دما ۶ الی هشت درجه و فردا هم به همین میزان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در روز چهارشنبه ثبت بیشینه دما در استان قطعاً بالاتر از ۳۰ درجه خواهد بود و وزش باد گرم در نواحی شرقی اتفاق خواهد افتاد.

محمد قلی پور بیان کرد: از شامگاه چهارشنبه بعد از ظهر پنجشنبه توقع داریم جریانات شمالی به استان نفوذ کرده و باعث بارش‌های پراکنده در سطح استان شود.

وی متذکر شد: البته این ناپایداری‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد هرچند که در روز جمعه سکون هوا را در منطقه پیش بینی می‌کنیم.

محمد قلی پور گفت: در اوایل هفته آینده ریزش‌های جوی مؤثری مخصوصاً در روز یکشنبه و دوشنبه در سطح استان اتفاق افتاده و دما به طور محسوس کاهش می‌یابد.